Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Reduir els costos dels productes ecològics i de proximitat"

Avatar: Marcel Marcel

Descripció (Català)

  • -

    Descripció:
    Crear una infraestructura de suport al comerç ecològic i de proximitat. Això inclou la cessió d’espais públics perquè petits productors facin vendes directes i suport tècnic per a la creació i gestió de cooperatives, entre altres iniciatives.

    Justificació:
    Són necessàries polítiques de sobirania alimentària i dependre menys de productes de l’exterior. Aquesta proposta busca potenciar el consum ecològic i de proximitat i fer-lo més accessible a la ciutadania. L’objectiu també és que els petits productors ecològics tinguin més vendes i puguin abaratir el preu dels productes.

    Accions:

    • Cessió d’espais municipals que poden servir per organitzar mercats itinerants de petits productors i cooperatives de consum, així com a punts de referència d’entrega de productes.
    • Crear una unitat municipal que aporti solucions als dubtes i problemes que els productors ecològics i les cooperatives de consum detectin.
    • Fomentar l’aparició de productes ecològics de petits productors als supermercats.
    • Organitzar més freqüentment els mercats de pagès. Per exemple un mercat setmanal per barri.
    • Incrementar subvencions i ajuts fiscals als petits productors locals i les cooperatives de consum amb l’objectiu de reduir els costos de producció.
    • Donar suport tècnic, administratiu i de recerca de finançament a les cooperatives de consum.
    • Impulsar campanyes comunicatives de promoció dels productes de temporada.

    Competència municipal: Compartida

    Impacte: Mitjà

    Dificultat: Alta

    Prioritat: Baixa

    Termini: Mitjà

    Actors implicats: Departament de Consum, Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum, Direcció de Mercats i Projectes Estratègics, Secció de Polítiques Alimentàries Urbanes i Consum Responsable (DS Economia Social i Solidària i Alimentació Sostenible. Gerència de Promoció Econòmica), sector comercial i de distribució, cooperatives de consum, OCCS - Pla Canviem pel Clima

  • +

    Descripció:
    Crear una infraestructura de suport al comerç ecològic i de proximitat. Això inclou la cessió d’espais públics perquè petits productors facin vendes directes i suport tècnic per a la creació i gestió de cooperatives, entre altres iniciatives.

    Justificació:
    Són necessàries polítiques de sobirania alimentària i dependre menys de productes de l’exterior. Aquesta proposta busca potenciar el consum ecològic i de proximitat i fer-lo més accessible a la ciutadania. L’objectiu també és que els petits productors ecològics tinguin més vendes i puguin abaratir el preu dels productes.

    Accions:

    • Cessió d’espais municipals que poden servir per organitzar mercats itinerants de petits productors i cooperatives de consum, així com a punts de referència d’entrega de productes.
    • Crear una unitat municipal que aporti solucions als dubtes i problemes que els productors ecològics i les cooperatives de consum detectin.
    • Fomentar l’aparició de productes ecològics de petits productors als supermercats.
    • Organitzar més freqüentment els mercats de pagès. Per exemple un mercat setmanal per barri.
    • Incrementar subvencions i ajuts fiscals als petits productors locals i les cooperatives de consum amb l’objectiu de reduir els costos de producció.
    • Donar suport tècnic, administratiu i de recerca de finançament a les cooperatives de consum.
    • Impulsar campanyes comunicatives de promoció dels productes de temporada.

    Competència municipal: Compartida

    Impacte: Mitjà

    Dificultat: Alta

    Prioritat: Baixa

    Termini: Mitjà

    Actors implicats: Departament de Consum, Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum, Direcció de Mercats i Projectes Estratègics, Secció de Polítiques Alimentàries Urbanes i Consum Responsable (DS Economia Social i Solidària i Alimentació Sostenible. Gerència de Promoció Econòmica), sector comercial i de distribució, cooperatives de consum, OCCS - Pla Canviem pel Clima

    Consideracions per part de l'Ajuntament: L'acció de “Fomentar l’aparició de productes ecològics de petits productors als supermercats” no s’accepta, atès que es considera que coacciona la llibertat del propi supermercat d’oferir aquells productes que estimi convenients (llibertat d’empresa). Ara bé, per als supermercats que vulguin, es podria estudiar la forma de facilitar que disposin d’aquests productes acostant iniciatives de distribució de circuit curt, com ara Terra Pagesa.

Descripció (Castellano)

  • -

    Descripción:
    Crear una infraestructura de apoyo al comercio ecológico y de proximidad. Eso incluye la cesión de espacios públicos para que pequeños productores hagan ventas directas y apoyo técnico para la creación y gestión de cooperativas, entre otras iniciativas.

    Justificación:
    Son necesarias políticas de soberanía alimentaria y depender menos de productos del exterior. Esta propuesta busca potenciar el consumo ecológico y de proximidad y hacerlo más accesible a la ciudadanía. El objetivo también es que los pequeños productores ecológicos tengan más ventas y puedan abaratar el precio de los productos.

    Acciones:

    • Cesión de espacios municipales que pueden servir para organizar mercados itinerantes de pequeños productores y cooperativas de consumo, así como de puntos de referencia de entrega de productos.
    • Crear una unidad municipal que aporte soluciones a las dudas y problemas que los productores ecológicos y las cooperativas de consumo detecten.
    • Fomentar la aparición de productos ecológicos de pequeños productores en los supermercados.
    • Organizar con mayor frecuencia los mercados de payés. Por ejemplo, un mercado semanal por barrio.
    • Incrementar subvenciones y ayudas fiscales a los pequeños productores locales y las cooperativas de consumo con el objetivo de reducir los costes de producción.
    • Dar apoyo técnico, administrativo y de búsqueda de fi nanciación a las cooperativas de consumo.
    • Impulsar campañas comunicativas de promoción de los productos de temporada.

    Competencia municipal: Compartida

    Impacto: Medio

    Dificultad: Alta

    Prioridad: Baja

    Plazo: Medio

    Actores implicados: Departamento de Consumo, Dirección de Servicios de Comercio, Restauración y Consumo, Dirección de Mercados y Proyectos Estratégicos, Sección de Políticas Alimentarias Urbanas y Consumo Responsable (DS Economía Social y Solidaria y Alimentación Sostenible. Gerencia de Promoción Económica), sector comercial y de distribución, cooperativas de consumo, OCCS - Plan Cambiemos por el Clima

  • +

    Descripción:
    Crear una infraestructura de apoyo al comercio ecológico y de proximidad. Eso incluye la cesión de espacios públicos para que pequeños productores hagan ventas directas y apoyo técnico para la creación y gestión de cooperativas, entre otras iniciativas.

    Justificación:
    Son necesarias políticas de soberanía alimentaria y depender menos de productos del exterior. Esta propuesta busca potenciar el consumo ecológico y de proximidad y hacerlo más accesible a la ciudadanía. El objetivo también es que los pequeños productores ecológicos tengan más ventas y puedan abaratar el precio de los productos.

    Acciones:

    • Cesión de espacios municipales que pueden servir para organizar mercados itinerantes de pequeños productores y cooperativas de consumo, así como de puntos de referencia de entrega de productos.
    • Crear una unidad municipal que aporte soluciones a las dudas y problemas que los productores ecológicos y las cooperativas de consumo detecten.
    • Fomentar la aparición de productos ecológicos de pequeños productores en los supermercados.
    • Organizar con mayor frecuencia los mercados de payés. Por ejemplo, un mercado semanal por barrio.
    • Incrementar subvenciones y ayudas fiscales a los pequeños productores locales y las cooperativas de consumo con el objetivo de reducir los costes de producción.
    • Dar apoyo técnico, administrativo y de búsqueda de fi nanciación a las cooperativas de consumo.
    • Impulsar campañas comunicativas de promoción de los productos de temporada.

    Competencia municipal: Compartida

    Impacto: Medio

    Dificultad: Alta

    Prioridad: Baja

    Plazo: Medio

    Actores implicados: Departamento de Consumo, Dirección de Servicios de Comercio, Restauración y Consumo, Dirección de Mercados y Proyectos Estratégicos, Sección de Políticas Alimentarias Urbanas y Consumo Responsable (DS Economía Social y Solidaria y Alimentación Sostenible. Gerencia de Promoción Económica), sector comercial y de distribución, cooperativas de consumo, OCCS - Plan Cambiemos por el Clima

    Consideracions por parte del Ayuntamiento: La acción de “Fomentar la aparición de productos ecológicos de pequeños productores en los supermercados” no se acepta, dado que se considera que coacciona la libertad del propio supermercado de ofrecer aquellos productos que estime convenientes (libertad de empresa). Ahora bien, para los supermercados que quieran, se podría estudiar la forma de facilitar que dispongan de estos productos acercando iniciativas de distribución de circuito corto, como Terra Pagesa.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir