Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Tancar el debat

Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?

Article 9. Senyalització i condicions de circulació a les àrees de vianants

Avatar: Debat oficial Debat oficial Tancat

L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Tres.- Es modifica l’apartat 5 de l’article 9, que queda redactat de la forma següent:

Article 9. Senyalització i condicions de circulació a les àrees de vianants
(...)
5. Les joguines i vehicles que estan impulsats únicament per la força muscular sense motor com patins, patinets i monopatins poden circular per aquestes àrees en les condicions indicades, excepte en moments d’aglomeració.
Els patins, monopatins i aparells similars únicament es poden utilitzar amb caràcter esportiu a les zones específicament senyalitzades en aquest sentit, així com als parcs públics amb les mateixes limitacions que les assenyalades per a patins i patinets sense motor.
Els patins, monopatins, joguines i aparells similars no poden realitzar pràctiques esportives als espais urbans, llevat que hi hagi una autorització escrita o per senyalització de l'autoritat municipal.

(...)”

El debat es va tancar el 01/03/2023 09:07 amb aquestes conclusions:

En referència al a petició que les voreres i àrees pacificades siguin d’ús exclusiu de vianants, en general ja és així, cal incloure les necessàries exempcions per a garantir l’accessibilitat universal, i la protecció d’infants lligada a l’ús de joguines a la vorera i bicicletes fins als 14 anys.

 

Respecte a la indefinició del concepte d’aglomeració, sí que és cert que no és un concepte empíric, però el concepte és clar, i la definició empírica d’aglomeració presentava més problemes que no pas solucions. L’alternativa a la nomenclatura d’aglomeració suposava prohibir totalment la circulació en certs espais, i s’ha preferit mantenir el concepte d’aglomeració i poder permetre la circulació la major part del temps. Cal recordar que en la normativa de circulació existeixen altres conceptes de valoració subjectiva, com per exemple la conducció temerària.

Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir