Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Article 14. Circulació de cicles i bicicletes "

Conclusions (Català)

  • -

    Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.

  • +

    La petició de que a les voreres només hi hagin vianants i l’edat màxima per als ciclistes en vorera es respon a l’article 7, on s’indica que les voreres són per a ús i estada dels vianants, i no es permet la circulació de vehicles. Sí que s’admet circular-hi amb joguines, vehicles de PMR i s’admeten ciclistes de menys de 12 anys i els seus acompanyants. Ampliant aquest permís fins als 14 anys i a les persones adultes que transportin menors d'edat en el cas de carrers sense carril bici o zona especialment habilitada

     

    En referència a modificar l’article per tal de diferenciar cicles, bicicletes i bicicletes de pedaleig assistit, no s'ha modicitat perquè s’ha fet servir la nomenclatura DGT. En referència a modificar l’article 14.2.4. per afegir els passos de vianants, cal destacar que la circulació als passos de vianants es descriu a l’article 14.3.3.d.

     

    En referència a la circulació de cicles i bicicletes per calçada, es sol·licita que aquests vehicles disposin de matrícula, i els seus conductors, d’assegurança i formació viària. Aquests punts no són objecte de la present modificació, atès que en el marc de les competències estatals està previst la seva implementació.

     

    En aquest mateix sentit, es demana que s’estableixi una distància mínima entre ciclistes i vianants, que no s’estableix, perquè els vianants no han de circular per la calçada, només poden creuar-la en els passos habilitats on sempre tindran preferència.

     

    No es planteja que les bicicletes puguin ignorar el semàfor en determinades vies (quan ho poden fer, no se’ls posa vermell, sinó ambre) ni es contempla que puguin fer servir el carril bus de manera sistemàtica (només si així s’especifica a la senyalització pertinent). De la mateixa manera, és a la senyalització pertinent on s’indica l’existència del carril bici, però no s’estableix obligatorietat per als ciclistes de circular-hi, podent-ho fer per la calçada, encara que hi hagi carril bici. Tampoc es permetrà circular amb auriculars.

     

    També es demana poder circular en ambdós sentits en un carrer de carril únic, això es permetia quan la xarxa de carrils bici no estava tan desenvolupada, però la capil·laritat que té actualment la xarxa ciclable de Barcelona ja no fa necessari circular en contra del sentit de la marxa, i per això s’ha retirat del text aquesta possibilitat.

     

    En referència al comentari de modificar el punt 3.2 de l’article, per introduir la prohibició d’utilitzar el timbre per part de les bicicletes, aquest aspecte està recollit a l’Ordenança de Medi Ambient de Barcelona. El reglament general de trànsit al seu article 110 especifica quan es poden utilitzar advertències acústiques, prohibint el seu ús immotivat o exagerat. També cal destacar que al mateix article ja es deixa clar que s’ha utilitzar les dues mans en la conducció d’aquests vehicles, per tant, no es contempla especificar que està prohibit utilitzar aquests vehicles amb una mà mirant el telèfon mòbil.

     

    Les autoritats municipals tenen la competència de demanar que no es circuli per una via per múltiples circumstàncies, per tant no es modificarà l’apartat que l’article ho especifica.

     

    En tot un conjunt d’aportacions es fa referència a les condicions d’aparcament de les bicicletes, que també s’estableixen en aquest capítol. L’increment dels punts d’ancoratge, així com generar estacionaments per a bicis en locals buits, no són objecte d’aquesta normativa i no s’inclouen a la present modificació. La prohibició d’ancorar les bicicletes al mobiliari urbà ja és vigent en l’actualitat i no es modifica; pel que fa als elements privats d’un immoble, els espais privats no són l’objecte de l’ordenança i no s’inclourà la prohibició d’ancoratge i/o estacionament en aquests espais.

     

    En algunes aportacions es fa referència a la retirada de les bicicletes mal estacionades. Les bicis abandonades es poden retirar en les condiciona exposades als articles 63, 64 i 65 d’aquesta ordenança, que no són objecte de la present modificació.

     

    En referència a les bicicletes de lloguer i a la seva ocupació de l’espai públic, aquesta modificació no pretén incorporar canvis regulatoris per a les bicis de lloguer.

     

    També hi ha força aportacions en referència als passatgers que es poden portar en bici, i la seva edat (no existeix una edat mínima per la circulació en vies urbanes). S’ha modificat l’Ordenança per tal que els límits dels passatgers en remolc o cadireta vinguin donats per les característiques de la bicicleta donades pel fabricant, i no es limitin a l’OCVV.

     

    No es contempla permetre dur un gos lligat al costat de la bici, entenent que en un moment donat por ser impossible controlar alhora el gos i el vehicle i es pot produir un sinistre, motiu pel qual no s’inclourà aquest canvi en la modificació de l’OCVV. En referència a modificar l’ordenança perquè cicles i bicicletes puguin utilitzar cascs connectats a aparells de so, no es modifica perquè estan prohibits els auriculars connectats a aparells receptors o reproductors de so en l’article 18 del Reglament General de Circulació.

     

    Per altra banda, hi ha aportacions fent referència a incrementar el control per fer complir la normativa i millorar el manteniment dels carrils bici i els seus separadors. Ambdós temes no són objecte de l’OCVV, i no s’inclouen en aquesta Ordenança. En referència a comentaris sobre l’aparcament de motos a la vorera, s’està prohibint amb senyalització a les voreres en els casos particulars i en aquesta modificació de l'ordenança s'estableix de manera estructural que les motos no puguin estacionar a la vorera d’entorns escolars o de centres hospitalaris, per assegurar la prioritat dels vianants en l’entrada, sortida i estada en aquestes zones especialment sensibles.

Conclusions (Castellano)

  • -

    ¡Muchas gracias por todas las aportaciones! Las recogemos todas y las incluiremos en los resultados.

  • +

    La petición de que en las aceras sólo haya peatones y la edad máxima para los ciclistas en acera se responde al artículo 7, donde se indica que las aceras son para uso y estancia de los peatones, y no se permite la circulación de vehículos. Sí se admite circular con juguetes, vehículos de PMR y se admiten ciclistas menores de 12 años y sus acompañantes. Ampliando este permiso hasta los 14 años y a las personas adultas que transporten menores de edad en el caso de calles sin carril bici o zona especialmente habilitada

     

    En referencia a modificar el artículo para diferenciar ciclos, bicicletas y bicicletas de pedaleo asistido, no se ha modificado porque se ha utilizado la nomenclatura DGT. En referencia a modificar el artículo 14.2.4. para añadir los pasos de peatones, cabe destacar que la circulación en los pasos de peatones se describe en el artículo 14.3.3.d.

     

    En referencia a la circulación de ciclos y bicicletas por calzada, se solicita que estos vehículos dispongan de matrícula, y sus conductores, de seguro y formación vial. Estos puntos no son objeto de la presente modificación, dado que en el marco de las competencias estatales está prevista su implementación.

     

    En este mismo sentido, se pide que se establezca una distancia mínima entre ciclistas y peatones, que no se establece, porque los peatones no deben circular por la calzada, sólo pueden cruzarla en los pasos habilitados en los que siempre tendrán preferencia.

     

    No se plantea que las bicicletas puedan ignorar el semáforo en determinadas vías (cuando pueden hacerlo, no se les pone rojo, sino ámbar) ni se contempla que puedan utilizar el carril bus de manera sistemática (sólo si así se especifica en la señalización pertinente). Del mismo modo, es en la señalización pertinente donde se indica la existencia del carril bici, pero no se establece obligatoriedad para los ciclistas de circular por ella, pudiendo hacerlo por la calzada, aunque haya carril bici. Tampoco se permitirá circular con auriculares.

     

    También se pide poder circular en ambos sentidos en una calle de carril único, esto se permitía cuando la red de carriles bici no estaba tan desarrollada, pero la capilaridad que tiene actualmente la red ciclable de Barcelona ya no hace necesario circular en contra del sentido de la marcha, por lo que se ha retirado del texto esta posibilidad.

     

    En referencia al comentario de modificar el punto 3.2 del artículo, para introducir la prohibición de utilizar el timbre por las bicicletas, este aspecto está recogido en la Ordenanza de Medio Ambiente de Barcelona. El reglamento general de tráfico en su artículo 110 especifica cuándo pueden utilizarse advertencias acústicas, prohibiendo su uso inmotivado o exagerado. También cabe destacar que en el mismo artículo ya se deja claro que se han de utilizar ambas manos en la conducción de estos vehículos, por tanto, no se contempla especificar que está prohibido utilizar estos vehículos con una mano mirando el teléfono móvil.

     

    Las autoridades municipales tienen la competencia de pedir que no se circule por una vía por múltiples circunstancias, por tanto no se modificará el apartado que el artículo lo especifica.

     

    En todo un conjunto de aportaciones se hace referencia a las condiciones de aparcamiento de bicicletas, que también se establecen en este capítulo. El incremento de los puntos de anclaje, así como generar estacionamientos para bicis en locales vacíos, no son objeto de esta normativa y no se incluyen en la presente modificación. La prohibición de anclar las bicicletas en el mobiliario urbano ya está vigente en la actualidad y no se modifica; en lo que se refiere a los elementos privados de un inmueble, los espacios privados no son el objeto de la ordenanza y no se incluirá la prohibición de anclaje y/o estacionamiento en estos espacios.

     

    En algunas aportaciones se hace referencia a la retirada de las bicicletas mal estacionadas. Las bicis abandonadas se pueden retirar en las condiciones expuestas en los artículos 63, 64 y 65 de esta ordenanza, que no son objeto de la presente modificación.

     

    En referencia a las bicicletas de alquiler y su ocupación del espacio público, esta modificación no pretende incorporar cambios regulatorios para las bicis de alquiler.

     

    También hay bastantes aportaciones en referencia a los pasajeros que se pueden llevar en bici, y su edad (no existe una edad mínima por la circulación en vías urbanas). Se ha modificado la Ordenanza para que los límites de los pasajeros en remolque o sillita vengan dados por las características de la bicicleta dadas por el fabricante, y no se limiten a la OCVV.

     

    No se contempla permitir llevar un perro atado junto a la bici, entendiendo que en un momento dado puede ser imposible controlar a la vez el perro y el vehículo y se puede producir un siniestro, por lo que no se incluirá este cambio en la modificación de la OCVV. En referencia a modificar la ordenanza para que ciclos y bicicletas puedan utilizar cascos conectados a aparatos de sonido, no se modifica por estar prohibidos los auriculares conectados a aparatos receptores o reproductores de sonido en el artículo 18 del Reglamento General de Circulación.

     

    Por otra parte, existen aportaciones haciendo referencia a incrementar el control para hacer cumplir la normativa y mejorar el mantenimiento de los carriles bici y sus separadores. Ambos temas no son objeto de la OCVV, y no se incluyen en esta Ordenanza. En referencia a comentarios sobre el aparcamiento de motos en la acera, se está prohibiendo con señalización en las aceras en los casos particulares y en esta modificación de la ordenanza se establece de forma estructural que las motos no puedan estacionar en la acera de entornos escolares o de centros hospitalarios, para asegurar la prioridad de los peatones en la entrada, salida y estancia en estas zonas especialmente sensibles.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir