Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Article 14 ter. Usos i circulació dels vehicles de mobilitat personal"

Conclusions (Català)

  • -

    Moltes gràcies per totes les aportacions! Les recollim totes i les inclourem als resultats.

  • +

    En referència a la circulació de VMPs, es sol·licita que aquests vehicles disposin de matrícula, i els seus conductors, d’assegurança i formació viària, així com que puguin anar en el transport públic. Aquests punts no són objecte de la present modificació, atès que en el marc de les competències estatals està previst la seva implementació.

     

    Sí que és obligatori utilitzar el casc pels conductors de VMP, es recollia a la normativa estatal i ara ho inclou també l’ordenança.

     

    Respecte la petició de no circular en carrers amb més d’un carril o sentit de circulació al ser vehicles que no duen llums direccionals, no es modificarà el que planteja l’aprovació inicial de l’ordenança, no és objecte de l’OCVV regular les característiques tècniques del vehicle.

     

    La visibilitat i seguretat dels carrils bici és una de les premisses a l’hora de dissenyar-los, així com la de permetre la continuïtat de la xarxa bici i la seva compatibilitat amb els carrils de circulació dels vehicles a motor. Amb tot, això són criteris de disseny que no formen part de l’OCVV, que no és un document adreçat a projectistes, sinó als usuaris de l’espai públic.

     

    L’ocupació de la vorera per part dels VMP de mercaderies no ha de suposar un increment d’ocupació dels vehicles en vorera, ja que l’espai on se’ls permet realitzar operacions de càrrega i descàrrega és, en general, l’espai on s’habilita l’estacionament de motos, motiu pel que no es contempla afegir aquesta modificació al text inicialment aprovat. Cal destacar que a l’article ja es diu per on poden circular les VMP i segueix les especificacions de la DGT.

     

    Pel que fa a la retirada del vehicle estacionat al mateix lloc durant un mes, aquest mes és superior al termini en el que es pot estacionar legalment. Per aquest motiu, els vehicles es poden multar molt abans del mes que cal que passi per a que es retirin. De tota manera, la limitació del temps permès a les zones DUM no es regula a l’OCVV; s’estableix a la senyalització corresponent.

     

    Finalment, hi ha aportacions fent referència a incrementar el control per fer complir la normativa i sobre la legalització de l’ús de patinets i bicicletes elèctriques al metro o als FFCC; aquests temes no son objecte de l’OCVV, i no s’inclouen en aquesta Ordenança.

Conclusions (Castellano)

  • -

    ¡Muchas gracias por todas las aportaciones! Las recogemos todas y las incluiremos en los resultados.

  • +

    En referencia a la circulación de VMP, se solicita que estos vehículos dispongan de matrícula, y sus conductores, de seguro y formación vial, así como que puedan ir en el transporte público. Estos puntos no son objeto de la presente modificación, dado que en el marco de las competencias estatales está prevista su implementación.

     

    Sí es obligatorio utilizar el casco para los conductores de VMP, ya se recogía en la normativa estatal y ahora lo incluye también la ordenanza.

     

    Respecto a la petición de no circular en calles con más de un carril o sentido de circulación al ser vehículos que no llevan luces direccionales, no se modificará lo que plantea la aprobación inicial de la ordenanza, no es objeto de la OCVV regular las características técnicas del vehículo.

     

    La visibilidad y seguridad de los carriles bici es una de las premisas a la hora de diseñarlos, así como permitir la continuidad de la red bici y su compatibilidad con los carriles de circulación de los vehículos a motor. Sin embargo, esto son criterios de diseño que no forman parte de la OCVV, que no es un documento dirigido a proyectistas, sino a los usuarios del espacio público.

     

    La ocupación de la acera por parte de los VMP de mercancías no debe suponer un incremento de ocupación de los vehículos en acera, puesto que el espacio donde se les permite realizar operaciones de carga y descarga es, en general, el espacio donde se habilita el estacionamiento de motos, por lo que no se contempla añadir esta modificación al texto inicialmente aprobado. Cabe destacar que en el artículo ya se dice por dónde pueden circular las VMP y sigue las especificaciones de la DGT.

     

    En cuanto a la retirada del vehículo estacionado en el mismo lugar durante un mes, este mes será superior al plazo en el que legalmente se pueda estacionar. Por este motivo, los vehículos se pueden multar mucho antes del mes que debe pasar para que se retiren. Sin embargo, la limitación del tiempo permitido en las zonas DUM no se regula en la OCVV; se establece en la señalización correspondiente.

     

    Por último, hay aportaciones haciendo referencia a incrementar el control para hacer cumplir la normativa y sobre la legalización del uso de patinetes y bicicletas eléctricas en el metro o en los FFCC; estos temas no son objeto de la OCVV, y no se incluyen en esta Ordenanza.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir