Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Artículo 71 ter. Infracciones y sanciones en materia de bicicletas, vehículos de movilidad personal y ciclos de más de dos ruedas"

Título (Castellano)

  • -Artículo 71ter
  • +Artículo 71 ter. Infracciones y sanciones en materia de bicicletas, vehículos de movilidad personal y ciclos de más de dos ruedas

Título (Català)

  • -Article 71ter
  • +Article 71 ter. Infraccions i sancions en matèria de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes

Descripción (Català)

  • -

    A través d’aquest enllaç pots consultar l'article 71ter, trobareu les modificacions destacades en blau.

    Si vols consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999), pots fer-ho en aquest enllaç.

    Si vols consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles, post fer-ho en aquest enllaç.

    Si vols consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023), pots fer-ho en aquest enllaç.

  • +

    L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subrallat la part que es proposa per modificar):

    Disset.- Es modifica l’article 71 ter, que passa a tenir la redacció següent:

    “Article 71 ter
    Infraccions i sancions en matèria de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes

    1. Les accions i omissions contràries al que disposa aquesta Ordenança en matèria de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes se sancionen d’acord amb la legislació vigent en matèria de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària.

    2. Les accions i omissions que constitueixin un incompliment de les prohibicions i obligacions en matèria de cicles i bicicletes referides en algun precepte d’aquesta Ordenança són qualificades com a infraccions de caràcter lleu, llevat que en la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària i reglaments que la desenvolupen estiguin qualificades com a greus o molt greus.

    3. Les accions i omissions que constitueixin incompliments de les prohibicions o obligacions en matèria de vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes als quals es refereixen els articles corresponents d’aquesta Ordenança són qualificades com a infraccions de caràcter lleu, llevat que en la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, els reglaments que la desenvolupen o en aquesta Ordenança siguin qualificades com a greus o molt greus.

    3.1. Són infraccions greus:
    a) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes incomplint les normes establertes en matèria de limitacions de velocitat, quan no sigui molt greu.
    b) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o el cicle de més de dues rodes sense tenir l’edat permesa per poder-ho fer.
    c) Incomplir l’obligació d’identificar la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o el cicle de més de dues rodes o de registrar-lo, quan així estigui establert per la normativa aplicable.
    d) Circular amb la bicicleta o vehicles de mobilitat personal o el cicle de més de dues rodes que no compleixin amb els requisits exigits per la normativa d’aplicació.

    3.2. Són infraccions molt greus:
    a) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes incomplint les normes establertes en matèria de limitacions de velocitat excedint en més d’un 50% la velocitat màxima autoritzada.
    b) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes de forma temerària.
    c) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes posant en perill la seguretat de vianants.
    d) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes per vies o zones prohibides.
    e) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes amb taxes d’alcohol superior a les establertes reglamentàriament, o amb presència de drogues.
    f) No contractar l’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys a tercers, i els danys i perjudicis que es puguin derivar amb caràcter subsidiari per l’ús d’aquells vehicles i cicles que en facin els usuaris i usuàries als quals els cedeixin o lloguin, quan sigui obligatori.

    4. Es consideren infraccions les accions i omissions realitzades circulant pel Parc Natural de la Serra de Collserola i classificades com:

    4.1.- Son infraccions lleus:
    a) Circular en presència de vianants i no adequar la velocitat a la pròpia d’aquestes persones.
    b) Les comeses contra la regulació de la circulació del Parc Natural de la Serra de Collserola que no es qualifiquen expressament com a greus o molt greus.

    4.2.-Són infraccions greus:
    a) Circular en bicicleta fora dels itineraris i pistes del mapa d’ús ciclista elaborat pels Serveis Tècnics del Parc que inclouen: vies principals, pistes forestals i camins de passejada, en general, amb una amplada inferior a tres metres.
    b) Circular en bicicleta per corriols, rieres, camps a través, i per vies especialitzades per a altres usos o vies amb senyalització especifica que ho prohibeixi.
    c) Circular per les vies autoritzades del Parc a una velocitat superior a 20 km/h.
    d) No respectar la preferència de les persones vianants, i no passar a una distància prudent de les persones vianants per evitar ensurts. No frenar, ni aturar-se si és necessari.
    e) En presència de vianants, no adequar la velocitat a la pròpia d’aquestes persones superant la velocitat de 10 km/h.
    g) Conduir la bicicleta sense diligència, precaució i distraccions que puguin provocar qualsevol dany, propi o aliè i que posin en perill, tant a ells mateixos, com als altres ocupants del vehicle i a la resta de persones d’usuàries de la via. I realitza conduccions prohibides per la actual ordenança, com les descrites a l’article 14.
    h) Fer cridòria i soroll que sigui perjudicial tant pel bé de la fauna del Parc com de la resta de persones usuàries.
    i) No respectar la fauna que creua els camins i pistes del Parc evitant els atropellaments i les col·lisions. En particular, no respectar el pas de ramats que pasturen pel Parc, que tindran prioritat.
    j) Circular per les zones naturals, llevat que se circuli en trànsit entre recorreguts senyalitzats o entre aquests i les vies de la xarxa de lliure circulació. Causar molèsties a la fauna i als altres usuaris sense respectar, en tot cas, la preferència de les persones vianants.

    4.3.- Són infraccions molt greus:
    a) Realitzar curses en bicicleta o practicar el ciclisme de competició dins del Parc.
    b) Circular en bicicletes per les reserves naturals parcials, llevat que se circuli en trànsit entre recorreguts senyalitzats o entre aquests i les vies de la xarxa de lliure circulació.
    c) Causar molèsties a la fauna i als altres usuaris sense respectar, en tot cas, la preferència dels vianants. El pas per les reserves naturals parcials (RNP) serà sotmès a un ús més restrictiu determinat per les normes de protecció del parc natural.
    d) Circulació de vehicles a motor o sense que no estiguin expressament autoritzats.
    e) Circular amb llums o focus, com a elements d'il·luminació no previstos a la normativa vigent per a aquests vehicles.

    La infracció dels límits de velocitat és sancionat d’acord amb la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, i la seva normativa de desplegament.

    5. Sancions Les infraccions qualificades en aquest article com a lleus se sancionen amb multes de fins a 100 euros; les infraccions qualificades de greus se sancionen amb multes de fins a 200 euros; i les infraccions qualificades de molt greus se sancionen amb multes de fins a 500 euros.

    6. Les sancions s’han de graduar atenent als criteris establerts a l’article 73.4 d’aquesta Ordenança.”

    Divuit.- Es deroguen les lletres e) i f) de l’apartat 1 C de l’article 73.

    Dinou.- Es deroguen la disposició transitòria segona i la disposició transitòria tercera.

    Vint. L’actual disposició transitòria primera passa a denominar-se disposició transitòria única i manté el seu contingut.

    Vint-i-un.- Es modifica l’Annex VI, que resta redactat així:

    Vint-i-dos.- Es modifiquen els apartats 1 i 3 de l’Annex VIII, que queden redactats de la forma següent:

    “1. Característiques del reforç del paviment:

    —Quan la llicència permeti l’accés de vehicles de pes màxim autoritzat inferior a 3 t, es mantindrà el paviment original de la vorera, amb un fonament de formigó en massa de 150 kg/cm2 de resistència característica, i un gruix mínim de 15 cm sobre terreny compactat al 90 % del Proctor modificat.
    —Quan la llicència permeti l’accés de vehicles de pes màxim autoritzat superior a 3 t, el paviment de la zona compresa entre la vorada i la porta d’accés es col·locarà sobre una base de formigó en massa de 175 kg/cm2 de resistència característica, i un gruix de 22 cm sobre terreny compactat al 90 % del Proctor modificat.

    (...)

    3. Models autoritzats:
    —Gual Barcelona-120: Per voreres superior o igual a 2,60 m i que coincideixin amb el pas de vianants.
    —Gual Barcelona-60: Per voreres igual o més gran a 2 m i amb arbrat.
    —Gual Barcelona-40: Per voreres igual o més gran a 1,30 m o de menys de 2 m.
    —Gual Barcelona-20: Per voreres de menys d’1,30 m, i que l’alçada del plint vorera sigui menor a 10 cm.
    —Gual Barcelona-20 amb depressió de plataforma: Per voreres de menys d’1,30 m, i que l’alçada del plint de vorera sigui major a 10 cm.”

    Vint-i-tres.- Es modifica l’Annex X, que queda redactat de la forma següent:

    “ANNEX X

    RUTES MARCADES PER A LA CIRCULACIÓ DELS VEHICLES DE MOBILITAT PERSONAL D’ÚS D’ACTIVITAT ECONÒMICA

    Aquest annex pot ser modificat per Decret de l’Alcaldia, a proposta del regidor o regidora competent en matèria de mobilitat. L’aprovació de la modificació de l’annex ha de seguir el procediment d’aprovació de les disposicions de caràcter general.

    Disposició transitòria única
    Els expedients incoats per infraccions comeses abans de l’entrada en vigor d’aquesta Ordenança de modificació de l’Ordenança de circulació de vianants i de vehicles es regeixen, en allò que no perjudiqui la persona imputada, pel règim sancionador vigent en el moment de cometre’s la infracció.

    Disposició derogatòria única
    Queden derogades totes les disposicions contingudes a les ordenances municipals de Barcelona i altres disposicions de rang inferior que contradiguin la present Ordenança de modificació de l’Ordenança de circulació de vianants i de vehicles.

    Disposició final. Entrada en vigor.
    Aquesta Ordenança de modificació de l’Ordenança de circulació de vianants i de vehicles entra en vigor l’endemà de la seva íntegra publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. També ha de ser objecte d’una publicació en la Gaseta municipal i en el web municipal.

    A través d’aquest enllaç pots consultar l'article 71ter, trobareu les modificacions destacades en blau.

    Si vols consultar el text original complert de l'Ordenança de circulació de vianants i vehicles (gener 1999), pots fer-ho en aquest enllaç.

    Si vols consultar el text consolidat de l'Ordenança de circulació i vehicles, post fer-ho en aquest enllaç.

    Si vols consultar el text complert de la proposta de les modificacions de l'Ordenança de circulació i vehicles (2023), pots fer-ho en aquest enllaç.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir