Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Tancar el debat

Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?

Article 71 ter. Infraccions i sancions en matèria de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes

Avatar: Debat oficial Debat oficial Tancat

L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Disset.- Es modifica l’article 71 ter, que passa a tenir la redacció següent:

“Article 71 ter. Infraccions i sancions en matèria de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes

1. Les accions i omissions contràries al que disposa aquesta Ordenança en matèria de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes se sancionen d’acord amb la legislació vigent en matèria de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària.

2. Les accions i omissions que constitueixin un incompliment de les prohibicions i obligacions en matèria de cicles i bicicletes referides en algun precepte d’aquesta Ordenança són qualificades com a infraccions de caràcter lleu, llevat que en la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària i reglaments que la desenvolupen estiguin qualificades com a greus o molt greus.

3. Les accions i omissions que constitueixin incompliments de les prohibicions o obligacions en matèria de vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes als quals es refereixen els articles corresponents d’aquesta Ordenança són qualificades com a infraccions de caràcter lleu, llevat que en la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, els reglaments que la desenvolupen o en aquesta Ordenança siguin qualificades com a greus o molt greus.

3.1. Són infraccions greus:
a) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes incomplint les normes establertes en matèria de limitacions de velocitat, quan no sigui molt greu.
b) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o el cicle de més de dues rodes sense tenir l’edat permesa per poder-ho fer.
c) Incomplir l’obligació d’identificar la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o el cicle de més de dues rodes o de registrar-lo, quan així estigui establert per la normativa aplicable.
d) Circular amb la bicicleta o vehicles de mobilitat personal o el cicle de més de dues rodes que no compleixin amb els requisits exigits per la normativa d’aplicació.

3.2. Són infraccions molt greus:
a) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes incomplint les normes establertes en matèria de limitacions de velocitat excedint en més d’un 50% la velocitat màxima autoritzada.
b) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes de forma temerària.
c) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes posant en perill la seguretat de vianants.
d) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes per vies o zones prohibides.
e) Circular amb la bicicleta o el vehicle de mobilitat personal o amb el cicle de més de dues rodes amb taxes d’alcohol superior a les establertes reglamentàriament, o amb presència de drogues.
f) No contractar l’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys a tercers, i els danys i perjudicis que es puguin derivar amb caràcter subsidiari per l’ús d’aquells vehicles i cicles que en facin els usuaris i usuàries als quals els cedeixin o lloguin, quan sigui obligatori.

4. Es consideren infraccions les accions i omissions realitzades circulant pel Parc Natural de la Serra de Collserola i classificades com:

4.1.- Son infraccions lleus:
a) Circular en presència de vianants i no adequar la velocitat a la pròpia d’aquestes persones.
b) Les comeses contra la regulació de la circulació del Parc Natural de la Serra de Collserola que no es qualifiquen expressament com a greus o molt greus.

4.2.-Són infraccions greus:
a) Circular en bicicleta fora dels itineraris i pistes del mapa d’ús ciclista elaborat pels Serveis Tècnics del Parc que inclouen: vies principals, pistes forestals i camins de passejada, en general, amb una amplada inferior a tres metres.
b) Circular en bicicleta per corriols, rieres, camps a través, i per vies especialitzades per a altres usos o vies amb senyalització especifica que ho prohibeixi.
c) Circular per les vies autoritzades del Parc a una velocitat superior a 20 km/h.
d) No respectar la preferència de les persones vianants, i no passar a una distància prudent de les persones vianants per evitar ensurts. No frenar, ni aturar-se si és necessari.
e) En presència de vianants, no adequar la velocitat a la pròpia d’aquestes persones superant la velocitat de 10 km/h.
g) Conduir la bicicleta sense diligència, precaució i distraccions que puguin provocar qualsevol dany, propi o aliè i que posin en perill, tant a ells mateixos, com als altres ocupants del vehicle i a la resta de persones d’usuàries de la via. I realitza conduccions prohibides per la actual ordenança, com les descrites a l’article 14.
h) Fer cridòria i soroll que sigui perjudicial tant pel bé de la fauna del Parc com de la resta de persones usuàries.
i) No respectar la fauna que creua els camins i pistes del Parc evitant els atropellaments i les col·lisions. En particular, no respectar el pas de ramats que pasturen pel Parc, que tindran prioritat.
j) Circular per les zones naturals, llevat que se circuli en trànsit entre recorreguts senyalitzats o entre aquests i les vies de la xarxa de lliure circulació. Causar molèsties a la fauna i als altres usuaris sense respectar, en tot cas, la preferència de les persones vianants.

4.3.- Són infraccions molt greus:
a) Realitzar curses en bicicleta o practicar el ciclisme de competició dins del Parc.
b) Circular en bicicletes per les reserves naturals parcials, llevat que se circuli en trànsit entre recorreguts senyalitzats o entre aquests i les vies de la xarxa de lliure circulació.
c) Causar molèsties a la fauna i als altres usuaris sense respectar, en tot cas, la preferència dels vianants. El pas per les reserves naturals parcials (RNP) serà sotmès a un ús més restrictiu determinat per les normes de protecció del parc natural.
d) Circulació de vehicles a motor o sense que no estiguin expressament autoritzats.
e) Circular amb llums o focus, com a elements d'il·luminació no previstos a la normativa vigent per a aquests vehicles.

La infracció dels límits de velocitat és sancionat d’acord amb la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, i la seva normativa de desplegament.

5. Sancions Les infraccions qualificades en aquest article com a lleus se sancionen amb multes de fins a 100 euros; les infraccions qualificades de greus se sancionen amb multes de fins a 200 euros; i les infraccions qualificades de molt greus se sancionen amb multes de fins a 500 euros.

6. Les sancions s’han de graduar atenent als criteris establerts a l’article 73.4 d’aquesta Ordenança.”

El debat es va tancar el 01/03/2023 09:07 amb aquestes conclusions:

En aquest article s’inclou una transposició de la normativa del Parc de Collserola referent a l’adequació de la velocitat en presència de vianants, que aquí es reprodueix de la mateixa manera en què s’expressa a la normativa general del Parc, que inclou àmbits referents no només a Barcelona. En aquest sentit, recordar que la senyalització al Parc de Collserola ha de ser coherent en tot el Parc i no és només competència de l’Ajuntament de Barcelona, i convindria adreçar la proposta a l’autoritat del Parc.

 

Referent a les accions complementàries a la modificació de la normativa, com és donar-la a conèixer, aquestes mesures no s’inclouen a la pròpia normativa.

 

També hi ha aportacions fent referència a incrementar el control de la normativa; aquest tema no és objecte de l’OCVV, i no s’inclou en aquesta Ordenança.

 

Finalment, sobre l’aportació de redefinir certs conceptes de l’article, apuntar que la proporcionalitat és un concepte jurídic que s’inclou en diferents normatives, i que s’aplica també en aquest cas.

Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir