Segona Sessió del Debat 1 sobre diversitat funcional al districte de Les Corts
-
Centre Cívic Joan Oliver Pere Quartc/ comandant benítez 6, 08028 Barcelona
-
Establir figures de suport al cinema per a poder anar-hi amb autonomiaOrganitzar activitats lúdiques com karaoke o ball als Centres cívicsAugmentar l’oferta d’oci nocturn inclusiuAugmentar l’oferta de tallers als Centres Cívics amb activitats com gimnàstica rítmica o músicaRealitzar campanyes de sensibilització contra el racismeRealitzar campanyes de sensibilització contra el racismeInstal·lar més lavabos públics a la via públicaRealització de campanyes de sensibilització per fomentar la reducció del consum de tabac i alcoholGarantir una millor neteja dels carrers del districteEstablir espais tancats per a gossos als parcsEstablir mesures sancionadores per portar els gossos sense corretja o sense vigilarFacilitar bosses i/o paper per la recollida d’excrements de gos a les papereresRealitzar campanyes per fomentar la recollida dels excrements dels gossos per part de les persones que els passegen i portar-los amb corretjaInstal·lar més papereres i contenidors al carrerInstal·lar més màquines de compra de bitllets de transport al carrer i ferles més accessiblesRenovar les instal·lacions del metro i fer-les més amplesUnir els tramviesReduir el nombre de carrils i la velocitat permesa dins de la ciutatGarantir una mobilitat més segura en els autobusosFacilitar la mobilitat mitjançant cartells i senyalèticaRealitzar campanyes de sensibilització per a una conducció segura i responsable, com per exemple fomentar l’ús del casc per a motos i bicicletesSuprimir els esglaons de davant de l’Escola Pare Manyanet de Les CortsFer les voreres més amples al voltant del CO Les CortsAdaptar més carrers per a que siguin peatonalsAugmentar el temps per al pas dels semàforsCol·locar policies i revisors/es per vigilar que les persones no passin els semàfors en vermellConstruir o adequar més residències i pisos per a la vida independent al districte de Les CortsGarantir més calma i paciència en l’atenció al públic a tots els serveis públicsOrganitzar activitats amb persones de diferents orígensMillorar les instal·lacions lumíniques per evitar avaries de la llum per tempestesGarantir una bona il·luminació de tots els espais del districteCanviar les bombetes de l’espai públic per bombetes de baix consum i major potènciaObrir més centres de rehabilitació, hospitals i CAPs per a reduir el consum de droguesInstal·lar fonts per a què els gossos beguin aiguaRealitzar campanyes de sensibilització per a l’ús del transport públicConscienciar de la importància de creuar els semàfors en verdConscienciar sobre la cura de les altres persones al carrer, per ajudar quan les persones cauen o es troben malamentConstruir un edifici de pisos tutelats davant del TO Les CortsGarantir l’accés de les persones a tallers o centres ocupacionals del seu districte per a poder fomentar la inclusió social al seu territori
Acta de la trobada
https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius/f/3769/meetings/3062
Es rep a les persones participants i se’ls dona la benvinguda de nou per part de l’equip de dinamitzadores, donat que es tracta de la segona sessió amb gairebé el mateix grup de persones. Es fa la presentació de la sessió, es recorda que s’ubica en el marc del procés participatiu del Programa d’Actuació Municipal i de Districtes; i es procedeix a fer una dinàmica inicial de presentació per trencar el gel.
A continuació, s’explica la dinàmica prevista per treballar la concreció de propostes i projectes en base a les necessitats detectades en la sessió anterior. Es divideix el grup en 4 subgrups i en cada un d’ells es treballa durant 15 minuts cadascun dels eixos temàtics en què s’han agrupat les necessitats detectades ade la sessió anterior (canviant la persona dinamitzadora).Així, totes les persones participants poden treballar tots els eixos temàtics i les diferents idees i necessitats es van nodrint amb les aportacions de cada persona participant.
Tot seguit, les persones participants es tornen a asseure plegades i les persones dinamitzadores exposen a tot el grup les propostes i projectes que s’han concretat entre totes. Així, també es demana a les persones assistents si ha quedat alguna cosa pendent de recollir. Finalment, es realitza l’avaluació de la sessió a través de l’eina del termòmetre.
Compartir