Presentació del pla de seguretat viària. Seguidament es presenta el procés participatiu del PAD i els pressupostos participatius L’Ajuntament de Barcelona promou un procés de pressupost participatiu en el que la ciutadania, de forma directa, decidirà a què es destinaran 75 milions per a la realització de projectes d’inversió als 10 districtes. L’import total del pressupost participatiu al Districte de Sant Andreu és de 7,5 milions d’euros.
En la present sessió extraordinària de debat s’inicia aquest procés participatiu valorant les propostes que presenta inicialment el Districte de l’Eixample al PAD (Programa d’Actuació de Districte) en l’àmbit objecte del debat.
La sessió es planteja desenvolupar mitjançant el debat col·lectiu en grup. En un primer moment la ciutadania valora i delibera sobre les propostes del PAD en matèria de seguretat perquè siguin estudiades pel govern de Districte. Es van conformar 2 grups de treball per temàtiques: a) Seguretat viària i b) Convivència, civisme i seguretat.
En el grup de seguretat viària, hi va haver un elevat consens sobre les propostes inicials del PAD, fent aportacions a dos d’elles. . Sobre la proposta “Unir el Tramvia per la Diagonal, des de les Glòries fins a Passeig de Sant Joan”, es proposa que cal millorar la trama per creuar la Diagonal. En quant a la proposta “Desenvolupar l’Espai de Gran Afluència (EGA) de la Sagrada Família en matèria de gestió, mobilitat i urbanisme, establint mecanismes de codecisió i cogestió als entorns del Temple de la Sagrada Família”, millorar la zona del carril bici a la zona del carrer Provença a on hi ha 2 problemes de mobilitat entre vianants/turistes i bicis. Cal diferenciar espai de bici i vianants. Cal fer passarel·la per la bici.
En el segon grup es va treballar temes de convivència i civisme i es van recollir algunes propostes sobre temes de parcs infantils i incivisme, mesures per reduir el soroll dels vehicles, pacificar carrers, millorar espai públic, instal·lació jardins verticals, etc.
En ambdós grups es va destacar la necessitat de pacificar carrers, millorant la mobilitat sostenible i la seguretat viària, així com reduir l’incivisme viari i convivència. Totes les idees sorgides als grups de debat es van perfilar en forma de propostes per al PAD, recollides a l’apartat 7 d’aquest informe.
En un segon moment la ciutadania valora la definició, priorització o addició de projectes d’inversió per a incorporar al procediment de “pressupostos participatius”. En aquest, i degut a l’extensió de la presentació del Pla de seguretat viària, no es va poder treballar propostes per als pressupostos participatius. En aquest sentit, es va informar dels següents passos per tal de poder realitzar projectes: a través del decidim.barcelona, de les següents trobades territorials (barris) i sectorials/temàtiques i a través del punt de suport que s’habilitarà a partir del dimecres 19 de febrer fins el 25 de març.
Per a més informació del procés participatiu i per fer seguiment de les propostes i projectes sorgides de la sessió es pot consultar: https://www.decidim.barcelona/