Els i les participants es divideixen en dos grups de treball en funció de la seva temàtica d’interès: infraestructura educativa (les escoles portes cap endins) i entorns escolars (les escoles portes cap enfora). S’havia previst un altre espai de debat que contemplava Altres actuacions educatives, però s’elimina per falta de participants. Així mateix s’ubica una taula amb un plànol del districte i una tauleta digital, per atendre aquelles persones que ja tenen un projecte d’inversió pensat i poder-lo publicar directament a la plataforma Decidim.
Mitjançant una fitxa de treball es fa un repàs de les propostes incloses actualment al PAD en matèria educativa. L’objectiu és esmenar, modificar i validar les propostes existents, així com afegir-ne de noves. Es debaten les necessitats amb què es troben les escoles amb l’objectiu de traduir-les en propostes noves a incorporar al PAD, per una banda, i per l’altra, en projectes d’inversió per al procés de pressupostos participatius.
Els i les participants construeixen consensos al voltant de les actuacions del PAD, de manera que les concreten i amplien.
Finalment entre algunes de les escoles representades, s’arriba a un acord de col·laboració per tal de presentar un projecte d’inversió conjunt per a millorar els patis escolars i adaptar-los a les necessitats climàtiques i per a fer més eficient la climatització a través de la reforma de les finestres. (Escoles Fort Pienc, Ramón Llull i Tabor).
Un altre centre, que portava una proposta d’inversió per al seu entorn escolar es decideix per posar-se en contacte amb la coordinadora d’AMPA/AFA per vehicular una proposta generalitzada per tot el barri.
Les propostes al PAD es relacionen a l’apartat 9 d’aquest informe i els projectes d’inversió per als pressupostos participatius es troben relacionats a l’apartat 10. S’incorporen dues idees més, tot i que es pujaran per part de les representants d’algunes de les escoles assistents.