Trobada amb Infants de l'escola Les Aigües 4
-
A l'aula de 5èBEscola Les Aigües, Carrer de Sardenya, 420, 08025 Barcelona
-
Sessió de debat i recollida de propostes en l'àmbit d'Infància amb l'alumnat de 5èB de l'escola Les Aigües.
Millores a l’estació de Metro d’Alfons XMillores als Jardins Baix GuinardóMillores al Parc de Les AigüesPrograma d'educació emocional vinculat a les escoles per treballar la sol·litudAjuda emocional davant conflictes domèsticsImplementació d’eines per treballar la por a la violència al carrerPrograma d'educació emocional vinculat a les escoles per treballar la mort i pèrdues emocionalsPrograma per a docents i alumnes per millorar la convivència dels infants als centres educatiusInforme trobada infants escola Les Aigües 4Descarregar fitxerA l'informe es detallen les propostes sorgides de la trobada amb els infants de 5èB de l'escola Les Aigües.Acta de la trobada
Es proposen tres sessions de treball, amb tres dinàmiques a cada sessió. En la primera sessió es proposa una dinàmica de diagnosi per cada àmbit a treballar:
· espai sentim (detecció de necessitats a nivell d’educació emocional)
· espai vivim (detecció de necessitats al barri)
· espai opinem (diagnosi de capacitats de decisió)
Les dinàmiques es realitzen de manera simultània i rotativa amb el grup classe dividit en tres subgrups.
Durant la primera trobada, conduïda per dinamitzadors, els infants reflexionen:
· Espai sentim: pors i inquietuds, eines i espais per treballar aquestes pors.
· Espai vivim: detecció d’espais del barri que necessiten millores, així com dels ben valorats.
· Espai opinem: la pròpia capacitat de decisió a casa, a l’escola i al barri.
Durant la segona sessió, conduïda pel professorat, els infants proposen millores concretes en cada un dels espais:
· Espai sentim: classificació de pors segons si tenen eines per treballar-les o no.
· Espai vivim: propostes concretes de millora als espais del barri triats.
· Espai opinem: diferenciació de tasques i activitats que els infants poden fer sols de les que necessiten ajuda. Propostes per incrementar la capacitat de decisió dels infants.
La tercera sessió està dedicada a la priorització de mesures:
· Espai sentim: priorització de pors dels infants mitjançant la dinàmica de la diana.
· Espai vivim: recollida de suports a les propostes de millora concretes dels espais del barri triats, fetes durant la segona sessió.
· Espai opinem: priorització de propostes fetes pels infants per tal de millorar la seva capacitat de decisió.
Les propostes sorgides de la trobada estan recollides a l'informe adjunt.
Compartir