Es proposen tres sessions de treball, amb tres dinàmiques a cada sessió. En la primera sessió es proposa una dinàmica de diagnosi per cada àmbit a treballar:
· espai sentim (detecció de necessitats a nivell d’educació emocional)
· espai vivim (detecció de necessitats al barri)
· espai opinem (diagnosi de capacitats de decisió)
Les dinàmiques es realitzen de manera simultània i rotativa amb el grup classe dividit en tres subgrups.
Durant la primera trobada, conduïda per dinamitzadors, els infants reflexionen:
· Espai sentim: pors i inquietuds, eines i espais per treballar aquestes pors.
· Espai vivim: detecció d’espais del barri que necessiten millores, així com dels ben valorats.
· Espai opinem: la pròpia capacitat de decisió a casa, a l’escola i al barri.
Durant la segona sessió, conduïda pel professorat, els infants proposen millores concretes en cada un dels espais:
· Espai sentim: classificació de pors segons si tenen eines per treballar-les o no.
· Espai vivim: propostes concretes de millora als espais del barri triats.
· Espai opinem: diferenciació de tasques i activitats que els infants poden fer sols de les que necessiten ajuda. Propostes per incrementar la capacitat de decisió dels infants.
La tercera sessió està dedicada a la priorització de mesures:
· Espai sentim: priorització de pors dels infants mitjançant la dinàmica de la diana.
· Espai vivim: recollida de suports a les propostes de millora concretes dels espais del barri triats, fetes durant la segona sessió.
· Espai opinem: priorització de propostes fetes pels infants per tal de millorar la seva capacitat de decisió.
Les propostes sorgides de la trobada estan recollides a l'informe adjunt.
Al moment de redactar aquest informe no s’ha pogut realitzar la tercera sessió i es desconeix si s’ha realitzat la segona. Els resultats que es mostren provenen d’una diagnosi realitzada a la primera sessió redactada en clau de proposta.