Trobada amb infants de l’escola Fructuós Gelabert 2
-
A l'aula de la classe Mikado, de 4tCarrer de Sardenya, 368, 08025 Barcelona
-
Sessió de debat i recollida de propostes en l'àmbit d'Infància amb l'alumnat de la classe Mikado de 4t de l'escola Fructuós Gelabert.
Espai gratuït i de fàcil accés per acompanyar als infants en conflictes en l'àmbit familiarPrograma per a docents i alumnes per millorar la convivència dels infants als centres educatiusPrograma de conscienciació i mesures socials per la tinença responsable d'animalsEines i plans per garantir l'autonomia de moviment dels infants a la via públicaMillores al Parc de la Sagrada FamíliaMillores al Parc de Sicília - Jardins d'Antoni PuigverdMillores a la biblioteca del centre cívic Sagrada Família - Biblioteca Sagrada Família Josep M.Ainaud de LasarteInforme trobada infants escola Fructuós Gelabert 2Descarregar fitxerA l'informe es detallen les propostes sorgides de la trobada amb els infants de la clase Mikado de 4t de l'escola Fructuós Gelabert.Acta de la trobada
Es proposen tres sessions de treball, amb tres dinàmiques a cada sessió. En la primera sessió es proposa una dinàmica de diagnosi per cada àmbit a treballar:
· espai sentim (detecció de necessitats a nivell d’educació emocional)
· espai vivim (detecció de necessitats al barri)
· espai opinem (diagnosi de capacitats de decisió)
Les dinàmiques es realitzen de manera simultània i rotativa amb el grup classe dividit en tres subgrups.
Durant la primera trobada, conduïda per dinamitzadors, els infants reflexionen:
· Espai sentim: pors i inquietuds, eines i espais per treballar aquestes pors.
· Espai vivim: detecció d’espais del barri que necessiten millores, així com dels ben valorats.
· Espai opinem: la pròpia capacitat de decisió a casa, a l’escola i al barri.
Durant la segona sessió, conduïda pel professorat, els infants proposen millores concretes en cada un dels espais:
· Espai sentim: classificació de pors segons si tenen eines per treballar-les o no.
· Espai vivim: propostes concretes de millora als espais del barri triats.
· Espai opinem: diferenciació de tasques i activitats que els infants poden fer sols de les que necessiten ajuda. Propostes per incrementar la capacitat de decisió dels infants.
La tercera sessió està dedicada a la priorització de mesures:
· Espai sentim: priorització de pors dels infants mitjançant la dinàmica de la diana.
· Espai vivim: recollida de suports a les propostes de millora concretes dels espais del barri triats, fetes durant la segona sessió.
· Espai opinem: priorització de propostes fetes pels infants per tal de millorar la seva capacitat de decisió.
Les propostes sorgides de la trobada estan recollides a l'informe adjunt.
Compartir