Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Creació i potenciació de hubs logístics per optimitzar la distribució de mercaderies a través d’emprar diferents espais i zones logístiques i generar"

Título

  • +{"ca"=>"Creació i potenciació de hubs logístics per optimitzar la distribució de mercaderies a través d’emprar diferents espais i zones logístiques i generar", "es"=>""}

Cuerpo

  • +["
    • Incentivar els hubs privats, flexibilitzar espais per a mercaderies, tal com l’ús de pàrquings o empreses a centres comercials, etc. Convertir espais infrautilitzats en hubs de micro-mobilitat. Hi ha empreses que no volen destinar espais a aquesta qüestió per falta de rendibilitat.
    • Disposar de hubs logístics als xamfrans del districte de l’Eixample, que és a on hi ha majors problemes, (amb lockers, punts de càrrega elèctrica, etc.) i es pot solucionar.
    • Cercar i aprofitar espais i zones grans infrautilitzades com a zones de distribució. Cal trobar punts estratègics per concentrar mercaderia i fer-ne la repartició. Cal col·laboració publico-privada, d’aquí a un futur proper tindrem espais infrautilitzats.
    • Transformar zones de pàrquing de centres comercials a altres tasques com un hub de mercaderies. A nivell tècnic de l’ajuntament s’apunta que la voluntat és que a dins dels aparcaments es puguin fer més funcions, però no es pot canviar l’ús principal, que és l’aparcament, i també cal tenir en compte problemes de prevenció d’incendis, gàlib, etc. Hi ha una sèrie de condicionants tècnics i administratius que fan que no serà una cosa immediata, però hi ha voluntat. Es comenta que és una llàstima però s’ha d’intentar. En relació aquest punt, es comenta que fa un temps es va forçar construir un sèrie d’aparcaments que ara mateix no serveix de res. Seria oportú que s’aprofitin aquests espais perduts.
    • Donar als espais buits un sentit. Per part de l’Ajuntament s’assenyala que en aquests casos solen haver problemes de seguretat per poder convertir l’ús d’espais infrautilitzats (com pàrquings, etc.)
    • Fomentar l’ús d’espais de titularitat municipal com els mercats municipals que disposen d’infraestructures subterrànies que estan infrautilitzades. Tenen molts espais amb perfecte accés i que no estan sent utilitzats i estan repartits per tota la ciutat i fer de hubs DUM i després repartir amb bicicletes, etc.
    • Treballar sobretot per la micrologística amb paquets petits, habilitar un espai on arribin les mercaderies amb vehicles de gran volum i després una sèrie de rutes de punts de recollida, poden ser comerços però també espais públics. Trobar llocs de punts de recollida. Ajuntament: el problema es trobar l’espai.
    • Apostar per punts de consolidació de mercaderies. Cal que això s’impulsi des de l’administració per trobar un bon sistema de governança que millori l’eficiència del sistema de repartiment. Cal fer una anàlisi de les ineficiències que es produeixen al sistema i començar amb una prova pilot que permeti avaluar-ne la viabilitat. Aquesta és la proposta que més consens genera entre les persones participants. Tot i així, genera una mica de debat al voltant de quina administració té competències per portar-ho a terme.

    Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.

    ", ""]

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir