Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Fomentar la mobilitat, els desplaçaments i aparcaments dels cotxes sanitaris no urgents per optimitzar les visites als pacients a domicili"

Título

  • +{"ca"=>"Fomentar la mobilitat, els desplaçaments i aparcaments dels cotxes sanitaris no urgents per optimitzar les visites als pacients a domicili", "es"=>""}

Cuerpo

  • +["

    Millorar aparcaments de vehicles del CAP a les zones de muntanya. Es comenta la problemàtica que tenen els metges en els barris més a prop de la muntanya, ja que en les visites a domicili perdent molt de temps intentant aparcar, aqueta última afirmació la comparteixen altres assistents al debat. En relació als aparcaments dels centres sanitaris, diverses propostes. Oferir tarifes més reduïdes per treballadors, per a pacients i familiars, especialment els de llarga estada. Es comenta que les tarifes dels aparcaments de SABA estan regulats per l’Ajuntament i que disposen de tarifes reduïdes però no es coneixen, potser seria convenient millorar-ne la publicitat. Aprofitar els aparcaments per oferir serveis que millorin la mobilitat - centres de micrologística per material sanitari, aparcaments per bicicletes... Utilitzar el carril bus per part dels vehicles sanitaris no urgents o de semi emergència. S’apunta que a més a més del problema de l’aparcament (comentat en l’anterior proposta), també es troben amb el problema del trànsit a Barcelona, en aquest punt esta d’acord la majoria. Una persona participant indica que potser és més difícil que s’aparti un autobús q un cotxe però li responen que no es tant q s’apartin com que el trànsit sigui més fluid en aquell carril. Un participant recalca que si els trajectes son curts es poden fer moltes visites. En un dia normal son 45 minuts per pacient i el 50% seria desplaçament i aparcament, si això és solucionés es podrien casi doblar els pacients que s’atenen. Es genera debat al voltant de la proposta, ja que una persona participant no veu clara la prioritat d’aquests vehicles vers altres vehicles de persones amb mobilitat reduïda o altres prioritats. En altres casos, es comenta que cal tenir en compte no col·lapsar els carril bus i donar prioritat a la mobilitat general per no saturar el carril. Finalment, l’ajuntament explica que és complicat fer viable la proposta si la mobilitat és amb els cotxes privats i no retolats, però si són rotulats, no hi ha problema. En general, però, la proposta genera elevat consens. Assegurar vies ràpides per al transport sanitari. La reducció de velocitat en alguns entorns específics i les actuacions de pacificació han fet que els temps de desplaçament augmenti i que es dificulti l’accés del transport sanitari. Estudiar formes de millorar el servei per tal que no afecti als pacients. Valorar adequar i ampliar els entorns de l’espai sanitari per millorar la mobilitat dels vehicles sanitaris. Es posa de manifest el gran problema amb el descotxament de les ambulàncies, ja que hi ha ambulàncies que triguen 45 minuts en deixar un pacient. Es posa el cas concret de l’Hospital Clínic on cada dia es mouen 3.000 pacients , sense comptar acompanyants, en el cas concret d’aquest hospital és que venen molts ciutadans derivats de molts CAPs i CUAPs. També s’afegeix que cal tenir en compte la mobilitats entre els pacients que tenen a les tres seus hospitalàries.

    Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.

    ", ""]

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir