Es rep a les persones participants i se’ls dona la benvinguda per part de l’equip de dinamitzadores. Es fa la presentació del procés participatiu i del Programa d’Actuació Municipal i de Districtes; i es procedeix a fer una dinàmica de presentació.
A continuació, s’expliquen les dinàmiques que s’ha previst realitzar durant la sessió i les persones assistents tenen un espai per a les preguntes que els puguin sorgir. Aleshores es divideix el grup en diversos subgrups, en aquest cas 4, i es comença a treballar en les dinàmiques. En primer lloc, es realitza una dinàmica per a identificar les necessitats de les persones participants en base a una línia temporal que representa el que fan durant el dia i es recullen les diferents idees i necessitats que sorgeixen. Després es realitza una segona dinàmica en què es detecten necessitats en base a l’ús d’un plànol del districte i imatges dels principals equipaments i espais, per a poder ubicar necessitats i idees de millora sobre el territori.
A continuació, les persones participants es tornen a asseure plegades i les persones dinamitzadores fan una petita exposició a tot el grup de les necessitats que s’han recollit en cada subgrup. Així, també es demana a les persones assistents si ha quedat alguna cosa pendent de recollir.
No hi ha recursos suficients per a combatre el racisme
No hi ha recursos i eines suficients per a combatre el bullying
Hi ha molta contaminació
Les indústries petroquímiques contaminen
Hi ha molts cotxes i motos
No es fa prou promoció del transport públic sostenible
No hi ha un consum responsable dels recursos del planeta
Hi ha un elevat consum de tabac entre la ciutadania, i això és nociu tant per les persones que el consumeixen com per la resta, donat que contamina l’aire i embruta els carrers
El consum d’energies renovables no es troba prou estès al districte
No hi ha prou arbrat al carrer i cal tenir més cura del que hi ha
Falten mecanismes i pantalles accessibles per a veure el temps de pas del transport públic
Els horaris del transport públic, en especial del bus, no responen del tot a les necessitats de la ciutadania
L’Escola Paideia té difícil accés amb la xarxa de transport públic, el que fa que moltes famílies portin els fills i filles a l’escola amb cotxe privat
Els autobusos són espais poc còmodes: hi ha poca freqüència de pas, molta gent, no es facilita el pas de les persones dins del bus, es dificulta molt la comunicació perquè les persones porten auriculars, les marquesines de les parades de bus són petites per a protegir-se de la pluja, hi ha molts talls en el recorregut dels busos per raó de manifestacions.
Quan els autocars han de parar davant de les escoles no tenen un espai habilitat, el que sovint genera col·lapse i conflictes al carrer
Hi ha sensació d’inseguretat al transport públic a causa, sobretot, de robatoris i de que molta gent que no paga el bitllet de transport
Hi ha cotxes i motos que circulen molt ràpid, generant perill
L’espai d’aparcament de l’Escola Paideia és insuficient
Els aparcaments de motos a sobre de la vorera són molestos per a les persones vianants
Els carrils bici del districte són insuficients per a garantir desplaçaments segurs i ràpids
Falta carril bici: Per circular entre el centre comercial Illa Diagonal i l’Escola Paideia; A Av. Madrid; A Travessera de les Corts; A Av. Carles III; A C/ Entença
Els carrils bici no estan ben senyalitzats
Sovint es produeixen invasions del carril bici o no es té prou cura al creuar-los
El cost del Bicing és molt elevat per als menors d’edat
Manca regulació per a la circulació dels patinets elèctrics
Hi ha voreres i rampes de voreres que es troben en mal estat, el que pot provocar caigudes i dificultar la circulació de cadires de rodes
El tipus de rajoles de C/ Entença dificulta la circulació de les cadires de rodes
Els passos de vianants no es troben ben senyalitzats
No hi ha indicacions al districte de Camí escolar segur per a l’Escola Paideia
Hi ha diversos problemes amb els semàfors: Manca de respecte dels semàfors per part de persones i cotxes; No hi ha suficients semàfors a la zona dels voltants de El Corte Inglés i a C/ Gandesa amb C/ Equador; Manca de semàfors amb senyal acústica; Les fases semafòriques són molt curtes i dificulten travessar alguns carrers
Hi ha fanals que es troben en mal estat
Hi ha brutícia a carrers i parcs
No hi ha papereres suficients
Hi ha sensació d’inseguretat al carrer
Les manifestacions dificulten la circulació
No hi ha prou cura de recollir els excrements de gossos/es
Manca de civisme generalitzada
Els parcs no es perceben com espais segurs – sovint s’hi realitzen activitats que es perceben com a incíviques per als joves, com estar-hi amb música molt alta, tenir conflictes, fumar, entre d’altres
Manca de bancs i vegetació als parcs, així com mobiliari per activitats infantils accessible
Manca d’espais tancats als parcs per als gossos/es
Manca de pistes esportives
Manca d’espais als parcs per a la gent jove, equipats amb bancs, taules de ping pong, fonts, etc.
Els horaris d’obertura dels parcs són insuficients
Manca de lavabos gratuïts als espais públics
No hi ha suficients pisos tutelats
Els preus dels lloguers són molt elevats
No hi ha facilitats per accedir als horts urbans comunitaris
L’oferta d’activitats als centres cívics no és prou atractiva per als joves
Les biblioteques del districte tenen una oferta d’activitats que no és prou atractiva per als joves, hi manquen estímuls més visuals i s’hi podrien organitzar activitats per a fomentar l’ús del recurs (sortides, activitats per saber com en poden fer ús,...)
No hi ha gaire oferta al districte d’activitats d’informàtica (3D, jocs d’ordinador i consola...), o de música (rap, micròfon obert, espais d’assaig...)
No hi ha prou oferta d’activitats extraescolars a l’escola (ex. música)
No hi ha prou oferta d’activitats esportives al districte (ex. Beisbol, rugbi, pàdel, waterpolo, patinatge artístic, bàdminton, voleibol, Zumba, parkour...)
No hi ha prou espais d’esport femení
Les activitats esportives sovint són cares i no accessibles
Manca de persones de suport i acompanyament que facilitin l’ús per part dels joves del Pavelló de l’Illa
Per a acabar la sessió, es presenta la plataforma Decidim.Barcelona i s’anima a les persones participants a registrar-se i accedir-hi per poder fer-ne ús.
Finalment, s’agraeix a les persones assistents la seva participació i se’ls demana que facin la valoració de la sessió utilitzant l’exercici del termòmetre.