Descripció breu: Es planteja millorar les connexions entre l’Eixample i Ciutat Vella mitjançant un carril bici segregat a la plaça de Catalunya.
Descripció ampliada: El perímetre de la plaça de Catalunya concentra un nombre molt elevat de cotxes i de vianants i una circulació de bicicletes desordenada.
És un dels punts de comunicació més importants del centre de la ciutat, però està adreçat exclusivament als cotxes, al transport públic i als autocars —encara que és prou ample per habilitar-hi un carril bici—, i ha esdevingut una zona molt contaminant, congestionada i una autèntica barrera entre Ciutat Vella i l’Eixample.
El projecte contempla dur-hi a terme dues actuacions:
En primer lloc, un estudi de viabilitat del projecte de carril bici segregat per adequar-lo i ajustar-lo abans d’implementar-lo.
En segon lloc, l’execució del projecte, consistiria a millorar les connexions entre l’Eixample i Ciutat Vella; en concret, amb el passeig de Gràcia i amb la rambla de Catalunya (Gran Via de les Corts Catalanes - plaça de Catalunya).
Aquesta solució millorarà la connectivitat amb la xarxa de transports públics de la ciutat i de rodalies, com ara la Renfe, els Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Incorporació de la perspectiva de gènere: Les dades avalen que el usuaris de Bicing són més utilitzats per dones en comparació a altres ciutats. Això és clarament per l’aposta dels carrils bici on ens sentim totes més segures.
Persones o entitats impulsores: Albert, Rafael, Xarxa Veïnal del Raval
Compartir