Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Pacifiquem els entorns escolars del carrer d'Entença"

Avatar: Admin DecidimBCN Admin DecidimBCN

Títol (Català)

  • +Pacifiquem els entorns escolars del carrer d'Entença

Títol (Castellano)

  • +Pacifiquemos los entornos escolares de la calle Entença

Descripció (Català)

  • +

    Descripció breu: Volem pacificar el carrer d’Entença, ampliar l’entorn de l’escola Joan Miró i de la Llar d’Infants Àgora, i reduir un carril entre la Gran Via de les Corts Catalanes i l’avinguda de Roma. Així disminuirem la contaminació acústica i atmosfèrica i podrem habilitar un cordó de serveis al carrer d’Entença.

    Descripció ampliada: Al carrer d’Entença, entre la Gran Via de les Corts Catalanes i l’avinguda de Josep Tarradelles, hi ha tres escoles públiques (Joan Miró, Entença i Xirinacs) i tres llars d’infants (Àgora, Begònia i Xiulet), molt a prop de l’Institut Ernest Lluch. En total, més de mil infants i sis-cents adolescents conviuen amb la contaminació i el soroll del carrer d’Entença: una autopista urbana que actualment disposa de tres carrils per a vehicles i d’un per a autobusos i taxis. 

    Per reduir la contaminació i el soroll —està demostrat que perjudiquen el desenvolupament físic i cognitiu—, així com el nombre de vehicles privats, proposem convertir un d’aquests carrils en un espai d’estada i en un cordó de serveis. 

    També caldrà ampliar la vorera i instal·lar mobiliari urbà nou i vegetació en els trams on hi ha els centres educatius.

    Els altres trams disposaran d’un cordó de serveis (càrrega i descàrrega, contenidors, aparcaments per a motocicletes...).

    A més, caldrà millorar la senyalització i establir mecanismes que facin efectiva la reducció de la velocitat a 30 km/h, sobretot en els trams escolars. 

    Incorporació de la perspectiva de gènere: L’ús del vehicle privat és un mitja de transport privat fet servir majoritàriament per homes. Ampliar espais pacificats i saludables en àmbits educatius i de cures, espais especialment feminitzats tenen un clar impacte al benestar i millora de la salut de les dones que d’igual manera quotidianament es mouen molt més a peu. 

    Persones o entitats impulsores: AMPA Joan Miró, AFI Entença, AFA Xirinacs, Llar d’Infants Àgora, AVV Eixample Esquerra.

Descripció (Castellano)

  • +

    Descripción breve: Queremos pacificar la calle Entença, ampliar el entorno de la Escola Joan Miró y de la Llar d’Infants Àgora y reducir un carril entre la Gran Via de les Corts Catalanes y la avenida Roma. Así disminuiremos la contaminación acústica y atmosférica y podremos habilitar un cordón de servicios en la calle Entença.

    Descripción ampliada: En la calle Entença, entre la Gran Via de les Corts Catalanes y la avenida Josep Tarradellas, hay tres escuelas públicas (Joan Miró, Entença y Xirinacs) y tres jardines de infancia (Àgora, Begònia y Xiulet), muy cerca del Instituto Ernest Lluch. En total, más de mil niños y niñas y seiscientos adolescentes conviven con la contaminación y el ruido de la calle Entença: una autopista urbana que actualmente dispone de tres carriles para vehículos y uno para autobuses y taxis. 

    Para reducir la contaminación y el ruido -está demostrado que perjudican el desarrollo físico y cognitivo-, así como el número de vehículos privados, proponemos convertir uno de estos carriles en un espacio de estancia y en un cordón de servicios. 

    También habrá que ampliar la acera e instalar nuevo mobiliario urbano y vegetación en los tramos donde se encuentran los centros educativos.

    Los otros tramos dispondrán de un cordón de servicios (carga y descarga, contenedores, aparcamientos para motocicletas...).

    Además, habrá que mejorar la señalización y establecer mecanismos que hagan efectiva la reducción de la velocidad a 30 km/h, sobre todo en los tramos escolares. 

    Incorporación de la perspectiva de género: El uso del vehículo privado es un medio de transporte privado utilizado mayoritariamente por hombres. Ampliar espacios pacificados y saludables en ámbitos educativos y de cuidados, espacios especialmente feminizados, tiene un claro impacto en el bienestar y mejora de la salud de las mujeres que cotidianamente se mueven mucho más a pie. 

    Personas o entidades impulsoras: AMPA Joan Miró, AFI Entença, AFA Xirinacs, Llar d’Infants Àgora, AVV Eixample Esquerra.

Data d'inici

  • +2021-07-01

Data de finalització

  • +2023-12-31

Progrés

  • +0.0

Àmbit

  • +l'Antiga Esquerra de l'Eixample

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir