Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Objectiu 6. Promoure un canvi cultural per a l alimentació sostenible"

Avatar: Equip de l'Estratègia 02 Equip de l'Estratègia 02

Títol (Català)

  • -Objectiu 6. Promoure un canvi cultural per a l'alimentació sostenible
  • +Objectiu 6. Promoure un canvi cultural per a l&gid://decidim-barcelona/Decidim::Hashtag/341/39;alimentació sostenible

Descripció (Català)

  • -

    La Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021 ha servit per impulsar la transformació alimentària de la ciutat. Amb la col·laboració de la pagesia, les associacions, les empreses, el món científic i les administracions locals, s’han promogut més de 90 projectes i més de 200 activitats relacionades amb l’alimentació sostenible.

    El 2022 comença amb aquest llegat i donarà peu a l’elaboració de l’Estratègia d’Alimentació Sostenible de Ciutat 2030, un full de ruta compartit sobre polítiques alimentàries a la ciutat que hem de construir entre tots i totes.

    Us demanem la vostra opinió i les vostres aportacions en relació als diferents objectius estratègics.

    Per poder tenir informació de l'objectiu 6. us recomanem consultar la seva fitxa.

    Objectiu 6. Què creus que cal fer des de la ciutat per promoure un canvi cultural per a l'alimentació sostenible?

  • +
    • La cultura, vehiculadora a tots els àmbits de la societat, té a veure amb valors, normes i percepcions socials que influencien les nostres accions. No s’identifica una consciència ciutadana generalitzada sobre la necessitat de transformació del sistema alimentari.
    • Hi ha una manca d’informació clara, rigorosa i consensuada que faciliti la presa de consciència per part de la ciutadania. Hi ha una manca d’eines consensuades entre els diversos agents per distingir la desinformació de la informació contrastada i la manca de protagonisme de l’alimentació sostenible en l’àmbit educatiu.
    • També s’identifica un increment del màrqueting alimentari que promou el consum de productes altament calòrics, poc nutritius i amb un preu assequible (especialment dirigit a infants i adolescents).
    • Es planteja la necessitat d’un canvi de valors i comportaments alimentaris, a través de mesures com incorporar l’alimentació sostenible com a eix transversal dins del sistema educatiu, el discurs cultural alimentari, el canvi dels entorns alimentaris o el foment de l’agricultura urbana comunitària

    Què creus que cal fer des de la ciutat per promoure un canvi cultural per a l'alimentació sostenible?

    Quines són les línies de treball a desenvolupar? Quines propostes de projectes o accions concretes ens poden permetre aplicar aquestes línies de treball? Quins agents clau cal mobilitzar? Quines alertes hem de considerar?

    Abans de respondre us recomanem consultar la fitxa d'aquest objectiu.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir