Creació d'un comitè d’experts que doni suport i assessorament al docent que ho sol·licita per tal de respondre circumstàncies específiques de l’alumnat (situació familiar complexa, dificultats socioeconòmiques o d’aprenentatge, episodis de bullying, conductes conflictives, etc.) que poden dificultar els processos d’aprenentatge i convivència.
Davant la major consciència de les problemàtiques que afecten a l’alumnat , així com l’augment d’aquestes, proposem aquest comitè per donar una eina externa al professorat. D’aquesta forma, es podrien abordar les problemàtiques amb més profunditat i complexitat.
Aquest comitè hauria d’estar format per professionals de diferents disciplines, interns i externs de l’escola.
Poden variar les figures en funció de cada cas.
Interns serien: Psicòleg de l’escola, professorat implicat, tutor, educador o integrador social (sempre que hi sigui present a l’escola)
Externs: Psicòleg que porta el cas, serveis socials, metge (quan la història clínica de l’alumne afecta a l’educació), etc.
Creiem que hauria d'haver-hi uns membres permanents al comitè per tal donar-li estabilitat i recorregut; un secretari-mediador, una figura psicoeducativa i una figura social.
La Intenció és que aquestes figures es complementin i que entri en acció el comitè extern de l’escola en el moment que internament hi hagi un bloqueig o no es pugui solucionar la problemàtica, oferint una altra visió. Creiem que aquest servei d’assessorament el podria sol·licitar la direcció del centre o el professorat. El comitè assessor valorarà si les famílies poden sol·licitar directament aquest servei.
Acceptació de l'assemblea: 73,13%
Compartir