Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

L’Ajuntament dona suport de manera global a la recomanació i és acceptada amb modificacions majors, ja què des de l’Ajuntament no es veu viable la creació del comitè d’experts però sí la millora de la coordinació entre els agents que treballen en aquesta matèria.

En el marc del Pla de Barris, s’han introduït als centres educatius la figura de l’educador emocional i social. La funció d’aquestes figures és poder donar resposta a situacions específiques de l’alumnat que s’escapen de la tasca merament pedagògica, però que influeixen en el desenvolupament de l’alumnat.

Tot i que no està previst a curt termini ampliar aquestes figures professionals d’educació emocional i social, en aplicació de la recomanació del Fòrum Jove BCN, l’Ajuntament treballarà per:

  • Millorar la coordinació de tots els recursos existents, tant del Consorci d’Educació de Barcelona com de l’Institut Municipal de Serveis Socials o altres institucions.

  • Millorar els recursos a disposició del professorat per part del Consorci d’Educació de Barcelona, especialment en el marc dels Centres de Recursos Pedagògics.

  • Instar i treballar amb la Generalitat, com administració competent, a posar en marxa la figura del Coordinador/a de benestar i protecció de l’alumnat de les escoles, previst a l’article 35 de la Llei 8/2021 de Protecció integral a la infància i l’adolescència front a la violència.

  • Valorar l’ampliació dels recursos del Pla de Barris a altres centres, d’acord amb el pressupost disponible i de forma progressiva.

Comité assessor en l'àmbit educatiu

Avatar: 7a sessió Fase Deliberativa 7a sessió Fase Deliberativa Acceptada

Creació d'un comitè d’experts que doni suport i assessorament al docent que ho sol·licita per tal de respondre circumstàncies específiques de l’alumnat (situació familiar complexa, dificultats socioeconòmiques o d’aprenentatge, episodis de bullying, conductes conflictives, etc.) que poden dificultar els processos d’aprenentatge i convivència.

Davant la major consciència de les problemàtiques que afecten a l’alumnat , així com l’augment d’aquestes, proposem aquest comitè per donar una eina externa al professorat. D’aquesta forma, es podrien abordar les problemàtiques amb més profunditat i complexitat.

Aquest comitè hauria d’estar format per professionals de diferents disciplines, interns i externs de l’escola.

Poden variar les figures en funció de cada cas.

  • Interns serien: Psicòleg de l’escola, professorat implicat, tutor, educador o integrador social (sempre que hi sigui present a l’escola)

  • Externs: Psicòleg que porta el cas, serveis socials, metge (quan la història clínica de l’alumne afecta a l’educació), etc.

Creiem que hauria d'haver-hi uns membres permanents al comitè per tal donar-li estabilitat i recorregut; un secretari-mediador, una figura psicoeducativa i una figura social.

La Intenció és que aquestes figures es complementin i que entri en acció el comitè extern de l’escola en el moment que internament hi hagi un bloqueig o no es pugui solucionar la problemàtica, oferint una altra visió. Creiem que aquest servei d’assessorament el podria sol·licitar la direcció del centre o el professorat. El comitè assessor valorarà si les famílies poden sol·licitar directament aquest servei.

Acceptació de l'assemblea: 73,13%

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir