El model educatiu de Districte
-
Escola Víctor CatalàCarrer de la Font d'en Canyelles, 35, 08016 Barcelona, Barcelona, Spain
-
Apostar i invertir en la formació continuada i gratuïta per al personal docent i no docent dels centres educatius.L’aprenentatge dels Idiomes i de les Arts al DistricteRevisió de les adscripcions als centres educatius.Millorar la convivència als centres educatiusDonar suport i/o crear un espai de coordinació entre tots els agents que intervenen amb infants i joves.Tenir més professionals externs de suport a les necessitats socials i la diversitatSuport a Plans de comunicació pels centres escolarsPotenciar l’educació no formal per a jovesCura de la salut mental del personal docent i no docentAmpliar recursos per educació en el lleureMés beques per activitats extraescolars, colònies, sortides, etc.Serveis de salut mental i trastorns d’aprenentatgeDisminuir ràtios a tots els nivells educatiusCreació d’un projecte que fomenti la relació Escola- Famílies.Ampliació d’especialistes TEIS a les Escoles de doble línia.Tenir manteniment a les escoles i promoure treball amb les persones aturades.Que l’educació no depengui mai dels canvis polítics.Mesures per tal que els IES responguin a la realitat del territoriConsiderar altres espais educatius i lectiusCentres educatius públics accessiblesMillorar i ampliar l’oferta als casals d’infants del districteMapa escolar del districtePla per garantir l’accés a material escolar i les sortides als infants de primàriaActualitzar el pla d’actuació prioritària en l’àmbit educatiu del districte de Nou BarrisReforçar les activitats de lleure durant el període no lectiu per als infants
Acta de la trobada
La sessió va començar amb la recollida de dades a les persones participants. Aquesta recollida va durar 10 minuts i tot seguit va començar la sessió participativa. La participació de la comunitat educativa va ser àmplia i diversa. Va haver-hi representació de centres educatius, de l'educació formal i informal, del professorat i de les famílies, del veïnat i d’àmbits polítics.Va assistir una mare amb el seu bebè i la consellera va ressaltar el fet i va prendre nota per brindar un servei d'acolliment en properes sessions.De manera individual es van anomenar temes per elaborar un panell de discussió que permetés deliberar en grups i coproduir propostes.Amb torns de paraula els grups van exposar les propostes per aconseguir suport entre les persones participants. Al final es va expressar la necessitat de tenir espais com aquest on poder debatre i tirar endavant molts dels temes exposats.
Compartir