Educació i Cultura
-
Palau de la VirreinaLa Rambla, 99, Barcelona, Espanya
-
Procés participatiu amb els treballadors i treballadores de cultura en el marc del Pla de Cultures
Recursos materials per a ensenyaments artístics en equipaments de proximitatEls museus a las escolesConstruir una xarxa de relacions regulars entre equipaments culturals i escoles d’artOferta educativa gratuïta de museus i equipaments de ciutat per totes les escolesConsells ciutadans als equipaments culturals i museusProgrames de projectes educatius entre equipaments culturals i centres a llarg terminiDifondre la feina educativa en cultura i dels equipaments culturalsTaules de treball i disseny de programes conjuntsGrups de treball i coordinació transversal per a equipaments culturalsEstablir un espai de referència per promoure la intersecció entre cultura i educacióInserir l’activitat artística i cultural en el currículum educatiu de la formació regladaDissenyar els programes educatius promoguts des dels equipaments culturals com a propostes d’innovació pedagògica als centres educatiusEls centres educatius i els centres culturals de proximitat han de ser dues tipologies d’equipaments amb funcions i objectius comunsFacilitar, flexibilitzar i fer més permeable el funcionament i dinàmiques de les institucions culturals i educativesRevisar els programes d’estudis i curriculars de les Escoles d’Art i d’ensenyaments artístics no superiorsPromoure la implicació ciutadana en la recerca científicaFer de l’educació l’eix central de les institucions culturalsVincular les polítiques culturals i educativesIncorporar la contemporaneïtat als plans educatiusCrear escoles d'art públiquesCrear espais de coordinació territorial entre centres educatius i centres culturalsPrograma de foment de la creativitat, l'experimentació i els laboratoris i espais d'R+D en l’era digitalCoordinació dels grans equipaments culturals amb el conjunt de les entitats, col·lectius i equipaments de proximitat que assegurin un treball eficient en xarxa del conjunt de la comunitat cultural i acadèmica de la ciutat.Pla d’educació i cultura per aprofundir la relació entre les pràctiques artístiques i culturals i els programes escolarsPla de cultures 2016-2026Potenciar els ensenyaments artístics com una eina educativa de primer ordreActa de la trobada
16 hPresentació i introducció a càrrec de Javier Rodrigo, Sergi Díaz i Martí Sales. Es treballaran les següents qüestions:1. Quins programes o projectes treballes des d'educació, i que creus que és l'objectiu de treballar educació des de les polítiques culturals?2. Quins són els principals reptes a afrontar per tal d'articular i treballar conjuntament entre els àmbits de l’educació i la cultura?3. Quines estructures i equips de treball, quines condicions i quin tipus de programes són necessaris per generar una vinculació orgànica entre les polítiques culturals i les educatives a la ciutat?16:25 hEs formen tres grups de cinc persones i es fa una ronda amb la primera pregunta: cadascú explica la seva experiència i què en pensa. Després es debat la segona pregunta i es comencen a diagnosticar mancances i possibles solucions.17:15 hPausa17:30 hA partir de la tercera pregunta, redacció de les propostes, un total de vint-i-una.18:30 hPosada en comú
Compartir