El debat, en el que es que preveia l’assistència de 15 participants, finalment s’ha desenvolupat amb un total de 26 persones que representaven majoritàriament a escoles i veïns/nes del districte de Sarrià Sant Gervasi.
La sessió ha començat amb un ambient tens, en què alguns dels participants mostraven el seu descontent a l'haver realitzat les seves peticions i propostes en altres ocasions sense haver obtingut resposta.
En primer lloc, s’ha fet una presentació a càrrec del districte i posteriorment, s'ha debatut sobre la situació actual, sobre les necessitats que els/les participants troben al voltant de la mobilitat en els seus barris. Inicialment semblava que la majoria venia a presentar els seus casos particulars, però després de la posada en comú, s'han trobat necessitats i realitats comunes i fins i tot coincidents en diversos casos. Algunes de les que s'han recollit destaquen:
- La necessitat d'augmentar les freqüències del transport públic i el transport públic nocturn.
- Les concentracions massives de cotxes privats que es generen durant les hores d'entrada i sortides a les escoles, tenen com a conseqüència enormes embussos i grans perills per als nens i nenes.
- La necessitat que les famílies i els nens i nenes puguin arribar de manera segura a les escoles.
- L’incivisme per part de conductors de transport particular que aparquen en doble fila i envanit els carrils per pas d’autobusos.
- La distribució de l'espai sempre busca donar prioritat als vehicles i no als vianants. En la major part del districte es troben voreres molt estretes i carrers molt amples.
- L'excessiva circulació de cotxes genera una alta contaminació acústica i ambiental en l'entorn.
- Manca una bona xarxa de transport públic per arribar a les escoles. Freqüentment les famílies es troben amb llargs transbordaments i no poden deixar els seus fills/lles anar sols.
- Atès el perill per l'alta circulació de vehicles, es troba la necessitat d'implantar i fomentar els camins escolars.
- Es necessita generar una bona xarxa de transport púbic (sense transbordaments i més ràpida) que comuniqui el districte entre els seus barris i amb la resta de la ciutat.
- És necessari augmentar i millorar els carrils bici i fomentar els bicings elèctrics.
- Hi ha importants barreres arquitectòniques que suposen un gran problema per a les persones amb mobilitat reduïda. Es destaquen les existents per a l'entrada als ferrocarrils (absència d'ascensors) i a restaurants i comerços del districte (esglaons).
- Hi ha semàfors mal regulats als barris.
Després s'han presentat les propostes del PAD destacant la que proposa millorar el transport públic del districte i que té el major suport de totes les assistents al debat.
Per treballar la construcció de propostes conjunta, s'ha treballat en petits grups en els quals s'han generat debats constructius i gestionats pels assistents. Posteriorment, un portaveu de cada grup ha compartit amb la resta les seves conclusions.
Finalment, la sessió ha estat valorada en la seva gran majoria com "Útil".