Superilles- Espai Públic
-
IES Ernest LlucCarrer de la Diputació, 15, Barcelona, Espanya
-
Partint del retorn del debat de superilla a l'Esquerra de l'Eixample debatre com concretar-la. Eix Consell de Cent
Campanyes de sensibilització sobre les superillesAparcaments combinats amb transport public per la gent que ve de fora de barcelona per descongestionar el centre de la ciutatAplicar les mesures establertes en el PMU (Pla de Mobilitat Urbana)Cercar l’equilibri de la mobilitat entre els vehicle privat i altres formes de transport/desplaçamentEixos verds/segurs/amables al voltant de les escolesEspais interiors de les illes més amables/verdsFer estudi de l’impacte econòmic de les superilles i del cost de les mesuresAmpliar el procés participatiu de superilles a més ciutadania perquè valori la propostaMillorar la pavimentació dels carrers amb materials que ajudin a reduir el soroll emès pels vehicles rodats, en espacial les motos.Intentar obrir nous passatges entre illes i mobilitzar i dinamitzar els baixosFer places als encreuaments de carrers, com ara a Consell de Cent – Borrell.Incentivar a la ciutadania a presentar projectes de terrats comunitarisMediació de l’ús de l’espai públic per part del veïnat autoorganitzatMillorar i ampliar els carrils biciAplicar el model del bicing amb cotxes elèctricsRecuperar la planificació per a nous interiors d'illa públics a l'Eixample. Treballar conjuntament amb departament de gestió del sòlEstudiar possibilitats per promoure l'aprofitament de terrats comunitaris.Treballar amb el departament d'Ecologia Urbana per ampliar i millorar els espais verds a l'Eixample.Millorar i ampliar la xarxa de carrils biciImpulsar les superillesDefinir un eix verd (en el marc de la proposta de "Superilles") a cada barriPromoure experiències de cessió i autogestió amb entitats i col·lectius en equipaments i espais públicsPla de mobilitat urbanaReduir la contaminació acústicaActa de la trobada
La sessió es va desenvolupar amb normalitat, la primera hora es va dedicar a dues presentacions per part de l’Ajuntament, en primera instància es va fer el retorn dels resultats de l’anterior procés participatiu realitzat l’any passat referent a la temàtica i en segona instància es va fer un presentació més detallada del projecte d’implementació del model de Superilles que es vol dur a terme, tenint en compte que es tracta d’una perspectiva de ciutat enfocada a reconstruir la relació entre el ciutadà i l’ús de l’espai públic.La segona hora de la sessió es va dur a terme el procés participatiu en dos grups, en què les i els participants varen realitzar dues rondes participatives, és a dir, que en un primer moment es va debatre el model de Superilles proposat i les possibles problemàtiques detectades i en un segon moment es varen realitzar propostes per tal de resoldre les problemàtiques o riscos anteriorment plantejats.La manca de temps va condicionar la dinàmica del procés participatiu, ja que no es va tenir prou temps per plantejar totes les propostes i poder-les debatre i prioritzar.Previ a la recollida de propstes es van detectar els principals riscos i problemàtiques detectades pels i les participants en la sessió relacionat amb el model de superilles:Grup 1Dificultat per a la districuió de mercaderies, increment del preu dels habitatges situats als eixos verds, risc de densificació del trànsit en vies bàsiques (i problemas de qualitat de vida pels residents en aquestes vies), dificultat de trovar equilibiri pel ritme d’implementació, problemas de desconnexió entre superilles, realització de talls de carrers sense contingut, absorbir l’excès de trànsit, falta més información estratégica de l’impacte del programa, oposición veïnal, no implementació mesures PMU, existencia de locals comercials buits que trenquen la continuïtat de l’eix comercial.Grup 2Manca d’interrelació dels interiors d’illa a la xarxa, terminis d’execució massa dilatats, dificultat de conversió dels terrats en espais verds, ja hi ha problemàtiques als carrers ja pacificats, dificultats de continuïtat de projecte a nivell polític, on serien els estacionaments dels vehicles com ara les bicicletes?, com es gestionarà la massificació dels carrers transitables pels vehicles rodats?, poca concreció en el disseny d’espais públics, manca de control de l’ocupació de l’espai públic, discontinuïtat dels trams previstos inicialment i desproporció territorial entre barris.
Compartir