La sessió es va desenvolupar amb normalitat, la primera hora es va dedicar a dues presentacions per part de l’Ajuntament, en primera instància es va fer el retorn dels resultats de l’anterior procés participatiu realitzat l’any passat referent a la temàtica i en segona instància es va fer un presentació més detallada del projecte d’implementació del model de Superilles que es vol dur a terme, tenint en compte que es tracta d’una perspectiva de ciutat enfocada a reconstruir la relació entre el ciutadà i l’ús de l’espai públic.
La segona hora de la sessió es va dur a terme el procés participatiu en dos grups, en què les i els participants varen realitzar dues rondes participatives, és a dir, que en un primer moment es va debatre el model de Superilles proposat i les possibles problemàtiques detectades i en un segon moment es varen realitzar propostes per tal de resoldre les problemàtiques o riscos anteriorment plantejats.
La manca de temps va condicionar la dinàmica del procés participatiu, ja que no es va tenir prou temps per plantejar totes les propostes i poder-les debatre i prioritzar.
Previ a la recollida de propstes es van detectar els principals riscos i problemàtiques detectades pels i les participants en la sessió relacionat amb el model de superilles:
Grup 1
Dificultat per a la districuió de mercaderies, increment del preu dels habitatges situats als eixos verds, risc de densificació del trànsit en vies bàsiques (i problemas de qualitat de vida pels residents en aquestes vies), dificultat de trovar equilibiri pel ritme d’implementació, problemas de desconnexió entre superilles, realització de talls de carrers sense contingut, absorbir l’excès de trànsit, falta més información estratégica de l’impacte del programa, oposición veïnal, no implementació mesures PMU, existencia de locals comercials buits que trenquen la continuïtat de l’eix comercial.
Grup 2
Manca d’interrelació dels interiors d’illa a la xarxa, terminis d’execució massa dilatats, dificultat de conversió dels terrats en espais verds, ja hi ha problemàtiques als carrers ja pacificats, dificultats de continuïtat de projecte a nivell polític, on serien els estacionaments dels vehicles com ara les bicicletes?, com es gestionarà la massificació dels carrers transitables pels vehicles rodats?, poca concreció en el disseny d’espais públics, manca de control de l’ocupació de l’espai públic, discontinuïtat dels trams previstos inicialment i desproporció territorial entre barris.