Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Superilles- Espai Públic

Abril
04
2016
  • IES Ernest Lluc
    Carrer de la Diputació, 15, Barcelona, Espanya
  • 20:00 PM - 22:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer de la Diputació, 15, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Partint del retorn del debat de superilla a l'Esquerra de l'Eixample debatre com concretar-la. Eix Consell de Cent

Campanyes de sensibilització sobre les superilles
Aparcaments combinats amb transport public per la gent que ve de fora de barcelona per descongestionar el centre de la ciutat
Aplicar les mesures establertes en el PMU (Pla de Mobilitat Urbana)
Cercar l’equilibri de la mobilitat entre els vehicle privat i altres formes de transport/desplaçament
Eixos verds/segurs/amables al voltant de les escoles
Espais interiors de les illes més amables/verds
Fer estudi de l’impacte econòmic de les superilles i del cost de les mesures
Ampliar el procés participatiu de superilles a més ciutadania perquè valori la proposta
Millorar la pavimentació dels carrers amb materials que ajudin a reduir el soroll emès pels vehicles rodats, en espacial les motos.
Intentar obrir nous passatges entre illes i mobilitzar i dinamitzar els baixos
Fer places als encreuaments de carrers, com ara a Consell de Cent – Borrell.
Incentivar a la ciutadania a presentar projectes de terrats comunitaris
Mediació de l’ús de l’espai públic per part del veïnat autoorganitzat
Millorar i ampliar els carrils bici
Aplicar el model del bicing amb cotxes elèctrics

Acta de la trobada

La sessió es va desenvolupar amb normalitat, la primera hora es va dedicar a dues presentacions per part de l’Ajuntament, en primera instància es va fer el retorn dels resultats de l’anterior procés participatiu realitzat l’any passat referent a la temàtica i en segona instància es va fer un presentació més detallada del projecte d’implementació del model de Superilles que es vol dur a terme, tenint en compte que es tracta d’una perspectiva de ciutat enfocada a reconstruir la relació entre el ciutadà i l’ús de l’espai públic. 

La segona hora de la sessió es va dur a terme el procés participatiu en dos grups, en què les i els participants varen realitzar dues rondes participatives, és a dir, que en un primer moment es va debatre el model de Superilles proposat i les possibles problemàtiques detectades i en un segon moment es varen realitzar propostes per tal de resoldre les problemàtiques o riscos anteriorment plantejats. 

La manca de temps va condicionar la dinàmica del procés participatiu, ja que no es va tenir prou temps per plantejar totes les propostes i poder-les debatre i prioritzar.

Previ a la recollida de propstes es van detectar els principals riscos i problemàtiques detectades pels i les participants en la sessió relacionat amb el model de superilles: 

Grup 1

Dificultat per a la districuió de mercaderies, increment del preu dels habitatges situats als eixos verds, risc de densificació del trànsit en vies bàsiques (i problemas de qualitat de vida pels residents en aquestes vies), dificultat de trovar equilibiri pel ritme d’implementació, problemas de desconnexió entre superilles, realització de talls de carrers sense contingut, absorbir l’excès de trànsit, falta més información estratégica de l’impacte del programa, oposición veïnal, no implementació mesures PMU, existencia de locals comercials buits que trenquen la continuïtat de l’eix comercial.

Grup 2

Manca d’interrelació dels interiors d’illa a la xarxa, terminis d’execució massa dilatats, dificultat de conversió dels terrats en espais verds, ja hi ha problemàtiques als carrers ja pacificats, dificultats de continuïtat de projecte a nivell polític, on serien els estacionaments dels vehicles com ara les bicicletes?, com es gestionarà la massificació dels carrers transitables pels vehicles rodats?, poca concreció en el disseny d’espais públics, manca de control de l’ocupació de l’espai públic, discontinuïtat dels trams previstos inicialment i desproporció territorial entre barris.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir