Comerç viu
-
Palau de la VirreinaLa Rambla, 99, Barcelona, Espanya
-
Proximitat, innovació i diversitat comercial.
Establir una senyalització comuna per a tots els usosFomentar l'associacionisme entre comerciantsMillorar les condicions de neteja i higiene de l’espai públicPotenciar la seguretat i la convivència ciutadanes com a part del model cultural i de la identitat dels barrisPromoure entre el petit comerç la informació sobre els avantatges del TAX-FREEMancomunar els serveis de e-comerce entre els comerços d’un mateix barriLimitar i fer complir la normativa comercial per garantir la diversificació del comerç de proximitatPotenciar els barris de Ciutat Vella com a destí turísticFacilitar els accessos a les zones comercials del centre de la ciutatPromoure una reglamentació específica dels usos comercials dels edificis de zones històriques i emblemàtiquesAdaptar els horaris a les dinàmiques comercialsDonar suport en l’ús comercial dels locals buitsCercar sinèrgies entre els comerços del barri i la seva xarxa laboralEntendre les associacions de comerciants com un canal de comunicació directe amb l'AjuntamentRevisar l'impost de residus pels comerçosPromoure formacions per als comerciantsTenir cura de l'entorn dels barris per afavorir el comerçCrear una web on apareguin tots els comerços del barri GòticSuport a les associacions de comerciantsPromocionar el turisme “de proximitat”Donar suport a les associacions de comerciantsReformular les taules de prevenció i seguretat del DistricteRevisar el Pla d’usos del Districte i de la RamblaFomentar l’associacionisme entre els comerciants d’origen divers als eixos comercialsResidu zeroMillorar la neteja a Ciutat VellaPla director de promoció econòmicaPla de formació del comerçActa de la trobada
ACTA SESSIÓ COMERÇ VIU
Ciutat Vella. 07/03
La jornada de Comerç Viu del districte de Ciutat Vella es celebra al Palau de la Virreina el dia 7 de març de 14 a 16 hores del migdia. Hi assisteixen 28 persones, 10 són dones i 18 són homes. La franja d’edat principal és d’entre els 25 i els 45 anys, havent-hi 18 persones. A continuació la segona franja d’edat amb més presència és la de 45 a 65.
La sessió s’estructura en tres parts: presentació, dinàmiques participatives i cloenda.
A la primer part s’hi fa una explicació del procés del PAM i el PAD, els seus objectius i una demostració del funcionament del portal web per part del regidor de l’equip de govern Jordi Rabassa. A continuació, i a càrrec d’un tècnic municipal, s’explica la feina desenvolupada i els objectius a treballar per part de l’Ajuntament posant èmfasi en la dinamització comercial, el pla de descentralització, la millora de la gestió comercial i l’adaptació d’aquesta a les necessitats identificades, la modernització ecològica dels barris i comerços i l’acció social d’aquests. Per acabar aquesta primera part, el conseller de districte Albert Sancho exposa els objectius del PAD en matèria d’economia i comerç, i que a nivell sintètic fan referència a la promoció del comerç de proximitat i la seva diversificació, l’equilibri en els usos i el pla i la promoció econòmica i foment de l’associacionisme i eixos comercials per impulsar la col·laboració dels comerços.
A la segona part de la sessió, es duen a terme les dinàmiques participatives. Aquestes es basen en distribuir a les assistents en dos grups que rotaran per dos espais de debat simultanis, amb l’objectiu de fomentar una major participació de tots els comerciants i poder abordar diferents temàtiques. En el primer dels espais. les temàtiques a tractar són la promoció econòmica i les formes per tal d’augmentar el nombre de clients i clientes i, en el segon espai de debat, es tracten les temàtiques relatives a com millorar la gestió dels eixos i associacions, incloent-hi les accions formatives, així com les dinàmiques conjuntes entre comerç i la resta d’actors del districte que es poden adoptar.
En la tercera i darrera part de la sessió, es torna al model de plenària per dur-hi a terme la cloenda en la que de manera breu s’expliquen quin és el resultat de la sessió i quins són els propers passos que poden dur a terme les participants de la cita presencial per tal de seguir participant del procés del PAD i PAM.
Compartir