Comerç viu
-
Palau de la VirreinaLa Rambla, 99, Barcelona, Espanya
-
Proximitat, innovació i diversitat comercial.
Promoure una reglamentació específica dels usos comercials dels edificis de zones històriques i emblemàtiquesTenir cura de l'entorn dels barris per afavorir el comerçFomentar l'associacionisme entre comerciantsEntendre les associacions de comerciants com un canal de comunicació directe amb l'AjuntamentAdaptar els horaris a les dinàmiques comercialsFacilitar els accessos a les zones comercials del centre de la ciutatPotenciar els barris de Ciutat Vella com a destí turísticEstablir una senyalització comuna per a tots els usosLimitar i fer complir la normativa comercial per garantir la diversificació del comerç de proximitatMancomunar els serveis de e-comerce entre els comerços d’un mateix barriPromoure entre el petit comerç la informació sobre els avantatges del TAX-FREEPotenciar la seguretat i la convivència ciutadanes com a part del model cultural i de la identitat dels barrisPromocionar el turisme “de proximitat”Suport a les associacions de comerciantsCrear una web on apareguin tots els comerços del barri GòticMillorar les condicions de neteja i higiene de l’espai públicPromoure formacions per als comerciantsDonar suport en l’ús comercial dels locals buitsCercar sinèrgies entre els comerços del barri i la seva xarxa laboralRevisar l'impost de residus pels comerçosDonar suport a les associacions de comerciantsReformular les taules de prevenció i seguretat del DistricteRevisar el Pla d’usos del Districte i de la RamblaFomentar l’associacionisme entre els comerciants d’origen divers als eixos comercialsResidu zeroMillorar la neteja a Ciutat VellaPla director de promoció econòmicaPla de formació del comerçActa de la trobada
ACTA SESSIÓ COMERÇ VIU
Ciutat Vella. 07/03
La jornada de Comerç Viu del districte de Ciutat Vella es celebra al Palau de la Virreina el dia 7 de març de 14 a 16 hores del migdia. Hi assisteixen 28 persones, 10 són dones i 18 són homes. La franja d’edat principal és d’entre els 25 i els 45 anys, havent-hi 18 persones. A continuació la segona franja d’edat amb més presència és la de 45 a 65.
La sessió s’estructura en tres parts: presentació, dinàmiques participatives i cloenda.
A la primer part s’hi fa una explicació del procés del PAM i el PAD, els seus objectius i una demostració del funcionament del portal web per part del regidor de l’equip de govern Jordi Rabassa. A continuació, i a càrrec d’un tècnic municipal, s’explica la feina desenvolupada i els objectius a treballar per part de l’Ajuntament posant èmfasi en la dinamització comercial, el pla de descentralització, la millora de la gestió comercial i l’adaptació d’aquesta a les necessitats identificades, la modernització ecològica dels barris i comerços i l’acció social d’aquests. Per acabar aquesta primera part, el conseller de districte Albert Sancho exposa els objectius del PAD en matèria d’economia i comerç, i que a nivell sintètic fan referència a la promoció del comerç de proximitat i la seva diversificació, l’equilibri en els usos i el pla i la promoció econòmica i foment de l’associacionisme i eixos comercials per impulsar la col·laboració dels comerços.
A la segona part de la sessió, es duen a terme les dinàmiques participatives. Aquestes es basen en distribuir a les assistents en dos grups que rotaran per dos espais de debat simultanis, amb l’objectiu de fomentar una major participació de tots els comerciants i poder abordar diferents temàtiques. En el primer dels espais. les temàtiques a tractar són la promoció econòmica i les formes per tal d’augmentar el nombre de clients i clientes i, en el segon espai de debat, es tracten les temàtiques relatives a com millorar la gestió dels eixos i associacions, incloent-hi les accions formatives, així com les dinàmiques conjuntes entre comerç i la resta d’actors del districte que es poden adoptar.
En la tercera i darrera part de la sessió, es torna al model de plenària per dur-hi a terme la cloenda en la que de manera breu s’expliquen quin és el resultat de la sessió i quins són els propers passos que poden dur a terme les participants de la cita presencial per tal de seguir participant del procés del PAD i PAM.
Compartir