Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

La Sanitat a Barcelona: la visió dels proveïdors de serveis

marzo
09
2016
  • Casal d'Entitats Mas Guinardó
    Passatge de Salvador Riera, 2, 08027 Barcelona, Barcelona, Espanya
  • 09:30 AM - 11:00 AM CET
OpenStreetMap - Passatge de Salvador Riera, 2, 08027 Barcelona, Barcelona, Espanya
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

Com millorar la qualitat i equitat de la sanitat a la ciutat? En aquesta sessió escoltarem les propostes de les entitats proveïdores de la xarxa sanitària pública.

Acta del encuentro

Descripció del debat
S’inicia la reunió amb una explicació del que és el PAM i dels objectius de la cita presencial.
La participació dels assistents ha anat de menys a més, quan s'ha obert el debat cap dels participants ha pres la iniciativa durant els primers minuts però a mesura que ha anat avançant la sessió, i un dels membres ha decidit començar esmentant sobretot les necessitats en salut, la resta de participants s'han anat incorporant al debat, cadascú amb les seves opinions.
Abans d’entrar a valorar les propostes del PAM, es va demanar als participants que compartissin actius i necessitats/problemes de la Sanitat a Barcelona, aquest exercici ha permès aterrar millor l’elaboració de propostes posteriors (els principals actius i necessitats / problemes expressats pels assistents es recullen en el següent apartat de la present acta).
Hi ha hagut algunes propostes molt recolzades (com la coordinació entre SS.SS i Serveis de salut), també han aparegut més tensions o desacords en relació al paper que ocupa l’atenció primària en relació als hospitals, i la necessitat d’un debat sobre el model “hospitalcèntric” i a quantitat de recursos destinats a cadascun dels nivells d’atenció sanitària.
A mesura que s'anàven exposant les perspectives dels diferents participants s'anaven recollint els actius i les necessitats/problemes que més endavant es comparteixen.
El llistat de necessitats / problemes ha estat molt més ampli que dels la llistat d’actius, amb moltes aportacions relacionades amb la necessitat de coordinació entre serveis públics i també la transparència d'aquesta serveis cap a la població (resultats, assistència, pressupost, etc.).
Finalment, s'ha fet un recull de les propostes que més acord tenien entre els assistents.
 
Actius i necessitats / problemes de la Sanitat a Barcelona: La visió dels proveïdors.

Els assistents han compartit els següents actius:
·       Bona formació dels professionals (molta vocació i implicació).
·       Bona detecció per part de l’assistència primària en termes de salut mental.
·       Bona coordinació dels proveïdors realitzada des del Consorci.
·       Barcelona com a capital sanitària (bons professionals, recerca, docència,...).
·       Tots els ciutadans tenen accés a la sanitat.
·       Infraestructures preparades i serveis públics molt competents.
·       Treball en xarxa (entre serveis i proveïdors).
·       Des del consorci s’han creat espais per als proveïdors.
·       Una conceptualització clara de la integració entre Serveis Socials i Sanitaris, però segurament no s’ha implementat encara en la seva extensió.
·       Capacitat de transformació / adaptació serveis sanitaris.
·       Treball fet pel consorci (interactuació, professionals,...).
·       Els serveis han arribat a un punt de maduresa que permet la cohesió en el treball dels professionals.
·       Molt bona coordinació i inversió pública en el serveis.
 
Durant la segona part del debat es realitzen intervencions relacionades amb les necessitats i problemes de la Sanitat a Barcelona. Amb un consens de la majoria dels membres del debat sorgeixen les següents necessitats / problemes:

·       Cohesió entre els recursos i la demanda (Hi ha una manca de recursos en determinats territoris i en relació a col·lectius que expressen majors demandes).
·       Necessitat d’un nou model per donar resposta a les necessitats dels ciutadans segons els territoris i col·lectius. Cal pensar i analitzar el què, com i amb qui.
·       Repensar el model sanitari i els professionals que necessita el nou model emergent, posant èmfasis en l’atenció de la salut mental i l’envelliment.
·       Incorporar nous agents.
·       Repensar un model social/urbà.
·       Més recursos humans / accessibilitat/ menys llistes d’espera.
·       Necessitat d’un model de salut mental més integral i integrat.
·       Existeix una desconnexió entre dues xarxes (salut mental i addiccions).
·       Potenciar prevenció en salut mental infants i adolescents.
·       Es constata una desigualtat en relació al finançament en les àrees bàsiques depenent dels territoris, hi ha territoris amb moltes demandes amb menys dotació pressupostària que altres territori amb menor pressió / demandes.
·       Es necessita una governança a cada territori associada a el pressupost i el territori.
·       Necessitats de finançament d’atenció primària i donar-li una major paper en el model de Sanitat a Barcelona.
·       Cal avançar en flexibilitzar l’accés i als tipus de recursos socials de la mateixa manera que s’ha fet amb els recursos sanitaris.
·       Repensar els recursos destinats a l’hospitalització (excés de recursos).
·       Repensar el model incorporant la perspectiva i mirada comunitària.
·       La participació ciutadana és imprescindible (Tenen necessitats / treballen per cobrir aquestes necessitats a través de la participació).
·       Consells de participació ciutadana integrats en els serveis socials.
·       Comunicar millor la cartera de serveis cap a la població. Explicar als ciutadans els serveis tenint en compte les limitacions i la seva coresponsabilitat (per exemple seguir incidint en el cost dels serveis i l’impacte que tenen el no anar a les cites previstes).
·       Escoltar als pacients, empoderar-los per repensar el model i integrar la seva opinió.
·       Que es publiquin els % d’absència en les consultes i els resultats arribin a la població (amb un llenguatge adaptat)
·       Més transparència (webs, resultats) dels serveis públics.
·       Necessitat d’un pla d’emergència/ crisis (amb una coordinació de diferents serveis) davant de possibles incidents greus (atemptats o similars).
·       Existència d’una població flotant que necessita atenció sanitària quan ve a Barcelona (Turistes, estrangers,...) que cal considerar a l’hora de planificar els serveis.
·       Risc social molt elevat de la població envellida -> molta solitud, necessitat d’una unitat dirigida a aquesta població).
·       Necessitat de finançament dels serveis socials i ampliació de les hores d’atenció.
·       Reforçar missatges positius des de la sanitat, repensant els canals i vies de comunicació.
·       - Revisar temes organitzatius per temes socials (millorar horaris, torns,...)
·       Necessitat de multidisciplinarietat / Coordinar diferents serveis per pacients amb malalties complexes. Treballar en “cascada” entre diferents professionals.
·       Integració i coordinació entre Serveis socials i Serveis sanitaris.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir