Superilles al Camp d'en Grassot i Gràcia Nova
-
Escola UniversCarrer de Bailèn, 229-231, Barcelona, Espanya
-
Definició de criteris pel desplegament del sistema de superilles al Camp d'en Grassot i Gràcia Nova.
Procés de Superilles obert i transparent.Aquest model de Superilla, hauria de revitalitzar el comerç i el teixit social.El Passeig Sant Joan es veu a futur com un eix vertebrador mar-muntanya.Pacificar la zona de Pau Casals i Pi Maragall, com un entorn escolar més amable i amb la recuperació d’espais pel joc infantil i diversitat d’usos.Generar un gran parc en Camp d’en Grassot i Gràcia Nova, connectant o incrementant els espais verds. Això afavoriria a oxigenar la ciutat.Millorar la convivència entre motos, bicicletes, vianants i vehicles.Acta de la trobada
El debat es va dividir en 2 grups de treball amb 3 eixos: mobilitat, espai verd i espai públic. També es va afegir a la reflexió un quart eix sobre el procés mateix de les superilles.Sobre cadascun d’aquests eixos es va reflexionar i posar a debat els punts febles i punts forts.Sobre el ProcésPunts febles- La principal preocupació sobre aquest model és de com es posarà en practica, i de com això pot generar caos a la zona perifèrica de la superilla, es va citar les experiències d’altres ciutats com Florència i Bolonia, es va parlar també de la Vila de Gràcia. En referència al procés participatiu els veïns i veïnes els sembla que tot ja està decidit per l’Ajuntament i van a manifestar el desconeixement de quin pressupost n’hi ha.Punts forts- Es veu com una oportunitat, la idea és bona, tot així es necessita més informació sobre el procés i el seu impacte al barri. Caldria conèixer altres exemples de ciutats on hi ha aquest model.Sobre la mobilitatPunts febles- Van sortir dubtes sobre els aparcaments, no se sap com aquest model afectarà als usuaris del barri. Pel que fa a la circulació, preocupa de com pot influir a l’entorn, els canvis de circulació, de recorreguts i de trànsit dels cotxes. Hi ha la incertesa de com aquest model pot afectar al transport públic.També hi ha la preocupació de com gestionar la càrrega i descàrrega, la seva logística i regulació.Per últim, no es veu clar la compatibilitat d’usos entre els vianants, ciclistes, motos i cotxes. L’ocupació de les motos és un problema, hi ha poca regulació.Punts forts- Aquest model pot afavorir a millorar la mobilitat, pot generar consciència per disminuir la utilització del cotxe privat, produir bucles de circulació i millorar la convivència entre motos, bicicletes, vianants i vehicles. Una aplicació podria ser la reducció del carril de cotxes i ampliació de vorera a Passeig Sant Joan. Altre punt a afegir és la limitació dels temps de la càrrega i descàrrega.Sobre espai públicPunts febles- Preocupació per: On aniran els pipi-can, l’accessibilitat a l’espai públic, molèsties de les possibles obres, inseguretat amb el tancament de la zona de Pare Claret.- Aquest model hauria de revitalitzar el comerç i el teixit social.Punts forts- El Passeig Sant Joan es veu a futur com un eix vertebrador mar-muntanya.- Es considera que aquest model pot afavorir un entorn escolar més amable i la recuperació d’espais pel joc infantil. S’identifica la zona de Pau Casals com un lloc a pacificar per l’ús de les famílies. Aquesta iniciativa es veu com una oportunitat per la producció d’espai públic en aquesta zona (Pi Maragall)- Facilitarà la diversitat d’usos, com l’esport, la petanca, etc.- Ús de criteris sostenibles per una il·luminació flexible i per la gestió de residus (soterrats), etc.- La reducció de carrils i ampliació de voreres afavoreix a la qualitat de vida i d’espai públic.- Oportunitat de regular la música en viu al carrer i bars.Sobre Espai VerdPunts febles- Cal vigilar quines espècies es planten.- Difícil crear espais verds, no hi ha superfícies.- Incompatibilitat entre espais de gossos i espais verds. Els espais de gossos estan poc mantinguts.- Preocupació sobre zona de Joanic: afectacions i reivindicació d’espais verds.Punts forts- Es pot generar un gran parc, connectant o incrementant els espais verds. Això afavoriria a oxigenar la ciutat.Canviar les espècies d’arbres per fer més ombra.
Compartir