El debat es va dividir en 2 grups de treball amb 3 eixos: mobilitat, espai verd i espai públic. També es va afegir a la reflexió un quart eix sobre el procés mateix de les superilles.
Sobre cadascun d’aquests eixos es va reflexionar i posar a debat els punts febles i punts forts.
Sobre el Procés
Punts febles
- La principal preocupació sobre aquest model és de com es posarà en practica, i de com això pot generar caos a la zona perifèrica de la superilla, es va citar les experiències d’altres ciutats com Florència i Bolonia, es va parlar també de la Vila de Gràcia. En referència al procés participatiu els veïns i veïnes els sembla que tot ja està decidit per l’Ajuntament i van a manifestar el desconeixement de quin pressupost n’hi ha.
Punts forts
- Es veu com una oportunitat, la idea és bona, tot així es necessita més informació sobre el procés i el seu impacte al barri. Caldria conèixer altres exemples de ciutats on hi ha aquest model.
Sobre la mobilitat
Punts febles
- Van sortir dubtes sobre els aparcaments, no se sap com aquest model afectarà als usuaris del barri. Pel que fa a la circulació, preocupa de com pot influir a l’entorn, els canvis de circulació, de recorreguts i de trànsit dels cotxes. Hi ha la incertesa de com aquest model pot afectar al transport públic.
També hi ha la preocupació de com gestionar la càrrega i descàrrega, la seva logística i regulació.
Per últim, no es veu clar la compatibilitat d’usos entre els vianants, ciclistes, motos i cotxes. L’ocupació de les motos és un problema, hi ha poca regulació.
Punts forts
- Aquest model pot afavorir a millorar la mobilitat, pot generar consciència per disminuir la utilització del cotxe privat, produir bucles de circulació i millorar la convivència entre motos, bicicletes, vianants i vehicles. Una aplicació podria ser la reducció del carril de cotxes i ampliació de vorera a Passeig Sant Joan. Altre punt a afegir és la limitació dels temps de la càrrega i descàrrega.
Sobre espai públic
Punts febles
- Preocupació per: On aniran els pipi-can, l’accessibilitat a l’espai públic, molèsties de les possibles obres, inseguretat amb el tancament de la zona de Pare Claret.
- Aquest model hauria de revitalitzar el comerç i el teixit social.
Punts forts
- El Passeig Sant Joan es veu a futur com un eix vertebrador mar-muntanya.
- Es considera que aquest model pot afavorir un entorn escolar més amable i la recuperació d’espais pel joc infantil. S’identifica la zona de Pau Casals com un lloc a pacificar per l’ús de les famílies. Aquesta iniciativa es veu com una oportunitat per la producció d’espai públic en aquesta zona (Pi Maragall)
- Facilitarà la diversitat d’usos, com l’esport, la petanca, etc.
- Ús de criteris sostenibles per una il·luminació flexible i per la gestió de residus (soterrats), etc.
- La reducció de carrils i ampliació de voreres afavoreix a la qualitat de vida i d’espai públic.
- Oportunitat de regular la música en viu al carrer i bars.
Sobre Espai Verd
Punts febles
- Cal vigilar quines espècies es planten.
- Difícil crear espais verds, no hi ha superfícies.
- Incompatibilitat entre espais de gossos i espais verds. Els espais de gossos estan poc mantinguts.
- Preocupació sobre zona de Joanic: afectacions i reivindicació d’espais verds.
Punts forts
- Es pot generar un gran parc, connectant o incrementant els espais verds. Això afavoriria a oxigenar la ciutat.
Canviar les espècies d’arbres per fer més ombra.