Salta i ves al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Millorem els serveis socials i educatius a infants i adolescents

Abril
05
2016
  • Museu Picasso (entrada per Plaça Jaume Sabartés)
    Carrer de Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, España
  • 19:00 PM - 21:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer de Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, España(Link extern)
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Cal repensar la cartera de serveis socials de competència local per poder donar suport a les famílies i els infants que tenen condicions socials desfavorables, és per això que les famílies i la ciutadania s'han d'implicar en la definició d'aquests serveis. (Atenció: S'ha canviat l'espai, ara es farà al Museu Picasso)

Acta de la trobada

La sessió s’inicia amb la presentació de Marta Truñó sobre la diagnosi elaborada per l’Institut de la Infància de Barcelona, centrant-se especialment en:
 
-          3 de cada 10 infants de Barcelona están en risc de pobresa degut a conficions materials com els baixos salaris i l’elevat cost de l’habitatge.
-          Les famílies amb infants són 4 vegades més pobres.
-          Les condicions materials de la desigulatat són:
o   No poder fer front a despeses sobrevingudes
o   Endarreriments en els pagaments
o   Sobrecost de l’habitatge.
-          Les condicions relacionals de la desigualtat són:
o   11% d’infants sense lleure regular
o   7,5% d’infants que no poden anar a les sortides o colònies escolars
o   El temps compartin en familia està menys condicionay per la renda familiar
-          Pocs suports a les famílies
-          No s’ha d’enfocar només des de la perspectiva de l’emergència social i alimentària
 
Un cop realitzada la diagnosi, es presenta el procés participatiu del PAM i els seus objectius.
A continuació s’inicià una dinàmica de diagnosi col·lectiu de les principals problemàtiques i especialment d’allò que funciona adequadament i que es podria potenciar:
-          Programa de suport a la criança a famílies extenses.
-          Xarxa entre els agents educatius (escoles, centres oberts, associacions, professionals…)
-          Espais de reeducació personals
-          Els centres oberts per infants, però també per adolescents.
 
A partir d’aquí, el taller passa a debatre al voltant de les principals temàtiques i a elaborar les propostes.
 
Un cop finalitzat el taller, s’explica quin serà el procés que seguirà a la fase participativa del PAM.