Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Pla Estratègic de Mercats de Barcelona

Març
15
2016
  • Sala polivalent Mercat dels Encants
    Carrer de los Castillejos, 158, Barcelona, Espanya
  • 16:30 PM - 18:30 PM CET
OpenStreetMap - Carrer de los Castillejos, 158, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

grup tancat

Promoure campanyes per posicionar els mercats com a referents de producte fresc i de proximitat
Pla de Comunicació i Marketing per reforçar el rol dels mercats com a motor de la vida comunitària, l’economia i la sostenibilitat als barris.
Reforçar els mercats com a espais comunitaris
Potenciar la relació i accions conjuntes dels mercats i els eixos i el comerç de l’entorn
Posicionar els mercats com a principal lloc de compra sostenible i saludable
Pla d’acció per augmentar la presència de producte local, de proximitat i ecològic als Mercats
Promoció d’hàbits d’alimentació saludable i consum responsable en els infants
Homogeneïtzació d’horaris dels Mercats
Nous sistemes de millora de l’eficiència energètica i mediambiental en edificis i instal•lacions dels Mercats
Pla de millores als Mercats: físiques, funcionals, ambientals i Pla de manteniment general
Viabilitat de nous operadors (autoserveis, restaurants,…) als Mercats a remodelar
Desenvolupament d'un Pla de formació continuada per als comerciants dels Mercats
Articular mesures per garantir transparencia i bona gestió de serveis públics/ serveis privats al districte de Gràcia

Acta de la trobada

La sessió es va iniciar amb unes paraules de benvinguda del Sr. Jordi Torrades, Gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona. Seguidament Joan Casals, de l’equip dinamitzador, va explicar l’objectiu de la sessió - compartir punts de vista, debatre i prioritzar les propostes d’actuacions del Pla d’Actuació Municipal de Mercats de Barcelona 2015-2019 per tal de poder incorporar-les al PAM - i l’ordre del dia previst.

A continuació, els Srs. Oscar Martín i Genís Arnàs, de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, van anar presentant les accions recollides en el Pla d’Actuació Municipal de Mercats de Barcelona 2015-2019 vinculades a cadascun dels 3 eixos del Pla Estratègic de Mercats 2015 – 2025: Barri, Economia i Sostenibilitat.
 
Un cop presentades les accions, els participants van disposar d’aproximadament una hora de temps per tal d’expressar la seva visió, proposar noves actuacions i contrastar i/o debatre els seus punts de vista amb els altres participants. Els principals temes i/o idees que es van tractar foren:

Barri:
  • Ampliació de serveis relacionats amb el procés de compra (comanda online, pàrquing, consignes per a la recollida de comandes en horari específic, revisió dels horaris, ...).

  • Altres possibles serveis a la comunitat per apropar les famílies als mercats (espais d’acollida per a nens, festes d’aniversari, ...)

  • Apostar per les TIC com a eina per a modernitzar els mercats.

  • Tenir en compte les necessitats dels paradistes a l’hora de planificar projectes de remodelació.

  • El mercat com a motor i eix cívic del barri.

  • El mercat com a “mix” de mercat – cultura – lleure.

  • Millores en l’accessibilitat, tenint en compte que una gran part dels clients són gent gran.

  • Elaborar una guia per informar sobre les coses que es poden trobar al mercat.

  • Dotar d’espais per a altres activitats amb clients: classes de cuina, formació sobre el funcionament del mercat, ...

  • Mantenir l’atractiu dels mercats municipals com a llocs “vius de colors, olors i sentits”

 
Economia:
  • Necessitat de continuar treballant conjuntament la Direcció de Comerç i la Direcció de Mercats.

  • Pla d’usos de comerç.

  • Intentar recuperar el PECAB (Pla Especial d’equipament comercial alimentari de Barcelona) i revisió de les ordenances relacionades.

  • Formació continuada per als comerciants.

  • Fomentar l’originalitat en la venta de productes.

  • Impulsar campanyes específiques: campanyes de mercats verds, ...

  • Accés als preus de la competència a través d’una pàgina web per als comerciants.

  • Aprofitar l’estructura organitzativa forta dels Mercats Municipals.

 
Sostenibilitat:
  • Treballar amb els càterings de les escoles com a via per sensibilitzar els infants i les seves famílies.

  • Mercats com a exemple de sostenibilitat: Consum energètic 0 dels edifcis, no es donen bosses, incentius pel reciclatge

  • Reforç dels mercats com a punt de venta de productes de proximitat.


Transcorregut el debat es va repartir als assistents una fitxa amb el llistat de les accions inicialment presentades, ordenades per eix, per a la seva priorització. Cada assistent va disposar d’un parell de minuts per identificar les 3 actuacions que per a ell fossin prioritàries de cara a ser recollides en el PAM, per a cadascun dels 3 eixos.

Al final de la sessió, l’equip de dinamitzadors va presentar la plataforma participativa decidim.barcelona i va compartir amb els assistents el resultat de l’exercici de priorització i les conclusions del debat, deixant també un espai per a comentaris.


Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir