La sessió tenia per finalitat contrastar i enriquir la proposta inicial del PAM en l’àmbit de l’educació i el coneixement.
En un primer moment de la sessió, el comissionat d'Educació i Universitats, va presentar i contextualitzar la proposta global del PAM 2016-2019, posant l'accent en què es centra en dos eixos fonamentals: la lluita i combat contra les desigualtats; i la promoció d'una política des de, amb i per a la ciutadania. En aquest sentit, va explicar els objectius i les propostes d'actuació que contempla el PAM en relació a l'àmbit de l'educació i el coneixement.
Posteriorment, els i les participants dividits en 6 subgrups van elaborar propostes de millora en aquest àmbit.
El treball en grups es va articular a partir de dues reflexions:
La primera reflexió convidava a imaginar i projectar com seria l'escenari de futur desitjat en l'àmbit de l'educació i el coneixement a Barcelona l'any 2019. Els i les participants, amb
l'ajuda de diverses imatges inspiradores, van descriure com els agradaria que fos la ciutat ideal en aquest àmbit. Van definir l'escenari desitjat amb els següents elements:
- Una Barcelona en què l'educació sigui el motor de la ciutat i la clau de la vida.
- Una ciutat inclusiva, on tothom hagi pujat al tren de l'educació.
- Una ciutat que acompanyi a tothom i atengui les diversitats.
- Una ciutat més justa i garanteixi la igualtat d'oportunitats per a tothom.
- Més tranquil·la i, per tant, més creativa.
- On l'educació sigui la clau per a obrir portes i cercar alternatives
- Una ciutat en harmonia i equilibrada, sense diferències segons les zones, sense guetitzacions.
- Una Barcelona més alegre, càlida i feliç, en què es treballi amb il·lusió.
- Amb perspectiva de gènere.
- On es promogui el treball en xarxa i la idea de comunitat.
- Una ciutat amb inversió pública en educació i amb un rumb clar.
- Una Barcelona activa i realista, que focalitzi els projectes sent conscient de les dificultats.
- Una ciutat en què es treballi amb visió de procés i on els projectes arrelin.
Tot seguit, i tenint en compte l'escenari desitjat, els i les participants van valorar la proposta del PAM de l'àmbit de l'educació i el coneixement, per valorar si ens acosta o allunya de l'escenari desitjat. Es tractava, doncs, de recollir matisos, concrecions o noves propostes que poguessin millorar la proposta inicial presentada.
La sessió es va desenvolupar en un ambient de treball distès i constructiu.