Sessió de treball del PAM amb tècnics i tècniques municipals. Educació i coneixement
-
Plaça d'Espanya, 5, 08014 Barcelona, Barcelona, Espanya
-
La sessió tenia per finalitat contrastar i enriquir la proposta inicial del PAM en l’àmbit de l’educació i el coneixement. Contextualitzar la proposta global del PAM 2016-2019, posant l'accent en què es centra en dos eixos fonamentals: la lluita i combat contra les desigualtats; i la promoció d'una política des de, amb i per a la ciutadania.
Millorar l’oferta de formació professionalPla de millora dels equipaments educatiusReduir la desigualtat educativa en l’accés a l’educacióRevisar el model de planificació educatiu de la ciutatIncrementar l’oferta pública d’educacióAtenció educativa prioritària en sectors en risc d’exclusió educativaDiversificar l’oferta educativa adreçada a la petita infànciaEducació comunitària i treball educatiu en xarxa als barrisActualitzar l’oferta educativa a persones adultesRecuperar el lideratge i el protagonisme internacional de Barcelona com a ciutat pionera en la innovació pedagògica.Pla d’educació i cultura per aprofundir la relació entre les pràctiques artístiques i culturals i els programes escolarsPromoure l'enfortiment econòmic, democràtic i social de l'associacionismeConsells Escolars: transformar els Consells Escolars de Districte i enfortir els Consells Escolars dels centres educatiusActa de la trobada
La sessió tenia per finalitat contrastar i enriquir la proposta inicial del PAM en l’àmbit de l’educació i el coneixement.En un primer moment de la sessió, el comissionat d'Educació i Universitats, va presentar i contextualitzar la proposta global del PAM 2016-2019, posant l'accent en què es centra en dos eixos fonamentals: la lluita i combat contra les desigualtats; i la promoció d'una política des de, amb i per a la ciutadania. En aquest sentit, va explicar els objectius i les propostes d'actuació que contempla el PAM en relació a l'àmbit de l'educació i el coneixement.Posteriorment, els i les participants dividits en 6 subgrups van elaborar propostes de millora en aquest àmbit.El treball en grups es va articular a partir de dues reflexions:La primera reflexió convidava a imaginar i projectar com seria l'escenari de futur desitjat en l'àmbit de l'educació i el coneixement a Barcelona l'any 2019. Els i les participants, ambl'ajuda de diverses imatges inspiradores, van descriure com els agradaria que fos la ciutat ideal en aquest àmbit. Van definir l'escenari desitjat amb els següents elements:- Una Barcelona en què l'educació sigui el motor de la ciutat i la clau de la vida.- Una ciutat inclusiva, on tothom hagi pujat al tren de l'educació.- Una ciutat que acompanyi a tothom i atengui les diversitats.- Una ciutat més justa i garanteixi la igualtat d'oportunitats per a tothom.- Més tranquil·la i, per tant, més creativa.- On l'educació sigui la clau per a obrir portes i cercar alternatives- Una ciutat en harmonia i equilibrada, sense diferències segons les zones, sense guetitzacions.- Una Barcelona més alegre, càlida i feliç, en què es treballi amb il·lusió.- Amb perspectiva de gènere.- On es promogui el treball en xarxa i la idea de comunitat.- Una ciutat amb inversió pública en educació i amb un rumb clar.- Una Barcelona activa i realista, que focalitzi els projectes sent conscient de les dificultats.- Una ciutat en què es treballi amb visió de procés i on els projectes arrelin.Tot seguit, i tenint en compte l'escenari desitjat, els i les participants van valorar la proposta del PAM de l'àmbit de l'educació i el coneixement, per valorar si ens acosta o allunya de l'escenari desitjat. Es tractava, doncs, de recollir matisos, concrecions o noves propostes que poguessin millorar la proposta inicial presentada.La sessió es va desenvolupar en un ambient de treball distès i constructiu.
Compartir