Explicació del procés Pam-pad. Santi Ibarra
Explicació del PET ( Pla Estratègic de Turisme) que s'està redactant. Albert Arias
DEBAT:
Falta un espai de debat entre els diferents actors.
Als barris s'estan duent a terme bones pràctiques que caldria potenciar i visibilitzar; aquestes pràctiques es produeixen moltes vegades gràcies a iniciatives individuals, no hi ha un “modus operandi” establert.
Hi ha una sensació d'expulsió per part dels veïns i veïnes: els lloguers són massa alts, els joves dels barris no poden accedir a comprar als comerços del seu barri, etc.
El sector turístic ha de tenir en compte la relació amb el territori i el seu impacte:
Relació amb els comerços / mercats / eixos comercials
Responsabilitat social
Impacte sobre el mercat d'habitatge
Mercat laboral
Paisatge urbà, ús de l'espai públic, etc..
Mobilitat, contaminació, etc.
Necessitat de diversificar els recursos als barris i deixar de promocionar el sector turístic com a única font de treball i riquesa: canviar el model de creixement actual.
Possibilitat de fer-ne participar els turistes d'una forma positiva: augment de la consciència sobre el seu impacte.
El sector turístic està afavorint un procés de precarització laboral, ( ex: treballadores de la neteja), preocupa la carència de drets laborals en moltes contractacions que afavoreixen un empobriment de la població; cal donar visibilitat als establiments que compleixen amb els estàndards i participen a programes d'inserció laboral als barris.
Necessitat general d'intercanvi d'informació entre els diferents agents: Xarxa laboral, Barcelona Activa, operadors del sector, entitats del territori.
Aprofitar les activitats que es realitzen als barris com a punt de trobada i debat entre els diferents actors.
Es realitzarà un Pla Econòmic del Districte al qual tothom està convocat a participar.