Mapa escolar del districte de Sant Andreu
-
Espai Bota. Carrer SAnt Adrià 18-24Espai Bota Carrer Sant Adrià 18-24, 08030 Barcelona, Barcelona, Espanya
-
Detecció a través del mapeig de les principals necessitats del parc escolar del Districte, ja sigui en matèria de reforma o millora dels equipaments existents o a través de la construcció de nous.
Que la opinió de les AFA’s tingui més pes i evitar donar falses expectatives a les famíliesConstrucció de Centre de Formació Professional Públic al Bon PastorReforma dels lavabos i el pati de l’escola Dr. Ferran i CluaPla d’actuació pels centres estigmatitzatsPlanificar nous instituts públics a Sant Andreu i la SagreraCEIP La MaquinistaRealitat del projecte Acàcies per l'escola DR. FERRAN I CLUA i l'IES L'ALZINANo més bolets i més espai a l'Escola Mestre GibertMillores urgents de manteniment al CEIP DR. FERRAN I CLUA (lavabos i pati)Estudiar la possibilitat de crear “instituts-escola”Ampliar i millorar el CEIP Ignasi Iglésias - CEIP Ferran i Clua - IES Alzina i CEIP Mestre Gibert.Creació de comissions de matriculació o oficina de matriculació única per permetre una distribució més racional de l’alumnat amb necessitats socio-econòmiques i culturals.Bolets a les concertadesBarracons temporals, com a màxim 3 anys, i amb aules espaioses.Establir un calendari fix de manteniment de les escoles i instituts i no només en casos d’urgència com ara, per garantir un manteniment adequat de les instal·lacions escolars.Redactar i aplicar legislació o normativa d’àmbit local que afavoreixi la regularització del sector del lleure educatiu, com pot ser el menjador escolarAgilitzar al màxim les negociacions actuals sobre l’escola definitiva La Maquinista i donar respostes a les famíliesRevisió a nivell del Districte de Sant Andreu de l’accessibilitat als centres escolarsRevisar els criteris dels barems, especialment aquells que fan referència als punts complementaris d’al·lèrgies alimentaries.Que es resolgui l’espai del pati i menjador de l’escola Mestre GibertQue s’executi el procés d’expropiació que es va iniciar al 1989 del local contigu a l’escola Mestre GibertIncrement del número de mestres especialistes a primària (Escola Mestre Gibert)Treballar conjuntament amb el districte la proposta d’ampliació de l’escola Mestre Gibert (AMPA + DIRECCIÓ ESCOLA)Adequació de l’edifici de l’escola Congres i els Indians per acollir correctament les necessitats educatives d’un projecte com aquest.Crear comissions reals per els millores de les escoles amb l’administració, les escoles i les famílies.Ampliar l’autonomia dels centres educatius (per a que que cada centre pugui tenir els seus criteris)Construcció de l’IES Martí i PousQue la ràtio d’alumnes sigui en funció de l’espai físicCreació d’instituts al barri Pegasso i MaquinistaRevisar el model de planificació educatiu de la ciutatImpulsar la construcció d'un centre de formació professional públic al Bon PastorGarantir la construcció del CEIP La MaquinistaPlanificar nous instituts públics a Sant Andreu i la SagreraIncrementar l’oferta pública d’educacióAmpliar equipaments educatius públicsMillorar el manteniment dels centres educatius públicsIncrementar el suport a les activitats educatives complementàries i a les necessitats educatives especials a l'aulaProjecte de reforç escolar amb entitats educativesProcés de matrícula en centres educatiusActa de la trobada
A la primera part de la cita es va plantejar un treball de recollida de detecció de les principals problemàtiques que té el mapa escolar pel que fa als centres de titularitat pública.
Aquesta diagnosi havia de servir per formular, a la segona part, una sèrie de propostes de millora per a fer front a aquestes problemàtiques, assistir en matèria de reforç escolar i ajudar a reforçar el paper de les AFA’s.
El debat sobre les idees sorgides va permetre a les diverses persones, entitats i associacions assistents compartir visions sobre les seves problemàtiques comunes i comprovar que tenen molts elements en comú, malgrat les particularitat de cada escola.
El to general de la sessió va ser de molta predisposició de col·laborar amb l'Ajuntament, però també de que aquest, no només els escolti, sinó que també els tingui en compte a l'hora de prendre decisions i que la seva opinió tingui un pes real.
Compartir