Mapa escolar del districte de Sant Andreu
-
Espai Bota. Carrer SAnt Adrià 18-24Espai Bota Carrer Sant Adrià 18-24, 08030 Barcelona, Barcelona, Espanya
-
Detecció a través del mapeig de les principals necessitats del parc escolar del Districte, ja sigui en matèria de reforma o millora dels equipaments existents o a través de la construcció de nous.
Redactar i aplicar legislació o normativa d’àmbit local que afavoreixi la regularització del sector del lleure educatiu, com pot ser el menjador escolarAmpliar l’autonomia dels centres educatius (per a que que cada centre pugui tenir els seus criteris)Que la opinió de les AFA’s tingui més pes i evitar donar falses expectatives a les famíliesCrear comissions reals per els millores de les escoles amb l’administració, les escoles i les famílies.Increment del número de mestres especialistes a primària (Escola Mestre Gibert)Que s’executi el procés d’expropiació que es va iniciar al 1989 del local contigu a l’escola Mestre GibertRevisar els criteris dels barems, especialment aquells que fan referència als punts complementaris d’al·lèrgies alimentaries.Revisió a nivell del Districte de Sant Andreu de l’accessibilitat als centres escolarsAgilitzar al màxim les negociacions actuals sobre l’escola definitiva La Maquinista i donar respostes a les famíliesEstablir un calendari fix de manteniment de les escoles i instituts i no només en casos d’urgència com ara, per garantir un manteniment adequat de les instal·lacions escolars.Barracons temporals, com a màxim 3 anys, i amb aules espaioses.Bolets a les concertadesCreació de comissions de matriculació o oficina de matriculació única per permetre una distribució més racional de l’alumnat amb necessitats socio-econòmiques i culturals.Ampliar i millorar el CEIP Ignasi Iglésias - CEIP Ferran i Clua - IES Alzina i CEIP Mestre Gibert.Millores urgents de manteniment al CEIP DR. FERRAN I CLUA (lavabos i pati)Realitat del projecte Acàcies per l'escola DR. FERRAN I CLUA i l'IES L'ALZINACEIP La MaquinistaCreació d’instituts al barri Pegasso i MaquinistaQue la ràtio d’alumnes sigui en funció de l’espai físicConstrucció de l’IES Martí i PousPlanificar nous instituts públics a Sant Andreu i la SagreraReforma dels lavabos i el pati de l’escola Dr. Ferran i CluaConstrucció de Centre de Formació Professional Públic al Bon PastorPla d’actuació pels centres estigmatitzatsAdequació de l’edifici de l’escola Congres i els Indians per acollir correctament les necessitats educatives d’un projecte com aquest.Treballar conjuntament amb el districte la proposta d’ampliació de l’escola Mestre Gibert (AMPA + DIRECCIÓ ESCOLA)Que es resolgui l’espai del pati i menjador de l’escola Mestre GibertEstudiar la possibilitat de crear “instituts-escola”No més bolets i més espai a l'Escola Mestre GibertRevisar el model de planificació educatiu de la ciutatImpulsar la construcció d'un centre de formació professional públic al Bon PastorGarantir la construcció del CEIP La MaquinistaPlanificar nous instituts públics a Sant Andreu i la SagreraIncrementar l’oferta pública d’educacióAmpliar equipaments educatius públicsMillorar el manteniment dels centres educatius públicsIncrementar el suport a les activitats educatives complementàries i a les necessitats educatives especials a l'aulaProjecte de reforç escolar amb entitats educativesProcés de matrícula en centres educatiusActa de la trobada
A la primera part de la cita es va plantejar un treball de recollida de detecció de les principals problemàtiques que té el mapa escolar pel que fa als centres de titularitat pública.
Aquesta diagnosi havia de servir per formular, a la segona part, una sèrie de propostes de millora per a fer front a aquestes problemàtiques, assistir en matèria de reforç escolar i ajudar a reforçar el paper de les AFA’s.
El debat sobre les idees sorgides va permetre a les diverses persones, entitats i associacions assistents compartir visions sobre les seves problemàtiques comunes i comprovar que tenen molts elements en comú, malgrat les particularitat de cada escola.
El to general de la sessió va ser de molta predisposició de col·laborar amb l'Ajuntament, però també de que aquest, no només els escolti, sinó que també els tingui en compte a l'hora de prendre decisions i que la seva opinió tingui un pes real.
Compartir