Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Mapa escolar del districte de Sant Andreu

marzo
10
2016
  • Espai Bota. Carrer SAnt Adrià 18-24
    Espai Bota Carrer Sant Adrià 18-24, 08030 Barcelona, Barcelona, Espanya
  • 18:30 PM - 20:00 PM CET
OpenStreetMap - Espai Bota Carrer Sant Adrià 18-24, 08030 Barcelona, Barcelona, Espanya
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

Detecció a través del mapeig de les principals necessitats del parc escolar del Districte, ja sigui en matèria de reforma o millora dels equipaments existents o a través de la construcció de nous.

Que la opinió de les AFA’s tingui més pes i evitar donar falses expectatives a les famílies
Construcció de Centre de Formació Professional Públic al Bon Pastor
Reforma dels lavabos i el pati de l’escola Dr. Ferran i Clua
Pla d’actuació pels centres estigmatitzats
Planificar nous instituts públics a Sant Andreu i la Sagrera
CEIP La Maquinista
Realitat del projecte Acàcies per l'escola DR. FERRAN I CLUA i l'IES L'ALZINA
No més bolets i més espai a l'Escola Mestre Gibert
Millores urgents de manteniment al CEIP DR. FERRAN I CLUA (lavabos i pati)
Estudiar la possibilitat de crear “instituts-escola”
Ampliar i millorar el CEIP Ignasi Iglésias - CEIP Ferran i Clua - IES Alzina i CEIP Mestre Gibert.
Creació de comissions de matriculació o oficina de matriculació única per permetre una distribució més racional de l’alumnat amb necessitats socio-econòmiques i culturals.
Bolets a les concertades
Barracons temporals, com a màxim 3 anys, i amb aules espaioses.
Establir un calendari fix de manteniment de les escoles i instituts i no només en casos d’urgència com ara, per garantir un manteniment adequat de les instal·lacions escolars.
Redactar i aplicar legislació o normativa d’àmbit local que afavoreixi la regularització del sector del lleure educatiu, com pot ser el menjador escolar
Agilitzar al màxim les negociacions actuals sobre l’escola definitiva La Maquinista i donar respostes a les famílies
Revisió a nivell del Districte de Sant Andreu de l’accessibilitat als centres escolars
Revisar els criteris dels barems, especialment aquells que fan referència als punts complementaris d’al·lèrgies alimentaries.
Que es resolgui l’espai del pati i menjador de l’escola Mestre Gibert
Que s’executi el procés d’expropiació que es va iniciar al 1989 del local contigu a l’escola Mestre Gibert
Increment del número de mestres especialistes a primària (Escola Mestre Gibert)
Treballar conjuntament amb el districte la proposta d’ampliació de l’escola Mestre Gibert (AMPA + DIRECCIÓ ESCOLA)
Adequació de l’edifici de l’escola Congres i els Indians per acollir correctament les necessitats educatives d’un projecte com aquest.
Crear comissions reals per els millores de les escoles amb l’administració, les escoles i les famílies.
Ampliar l’autonomia dels centres educatius (per a que que cada centre pugui tenir els seus criteris)
Construcció de l’IES Martí i Pous
Que la ràtio d’alumnes sigui en funció de l’espai físic
Creació d’instituts al barri Pegasso i Maquinista

Acta del encuentro

A la primera part de la cita es va plantejar un treball de recollida de detecció de les principals problemàtiques que té el mapa escolar pel que fa als centres de titularitat pública.

Aquesta diagnosi havia de servir per formular, a la segona part, una sèrie de propostes de millora per a fer front a aquestes problemàtiques, assistir en matèria de reforç escolar  i ajudar a reforçar el paper de les AFA’s.

El debat sobre les idees sorgides va permetre a les diverses persones, entitats i associacions assistents compartir visions sobre les seves problemàtiques comunes i comprovar que tenen molts elements en comú, malgrat les particularitat de cada escola.

El to general de la sessió va ser de molta predisposició de col·laborar amb l'Ajuntament, però també de que aquest, no només els escolti, sinó que també els tingui en compte a l'hora de prendre decisions i que la seva opinió tingui un pes real.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir