Gran part dels participants van proposar la preparació i llançament d’una important campanya dirigida als “no convençuts”. Per a alguns, l’orientació d’aquesta campanya hauria de ser el més impactant possible, seguint el model d’anuncis de la DGT. Per tant, amb imatges dures associades a inundacions, al nombre de persones que moren per onades de calor, etc.
En canvi, altres persones no apostaven per aquest model i volien una campanya efectiva a partir d’altres estratègies com per exemple l’aparició de personatges mediàtics (futbolistes, per exemple) i polítics predicant amb l’exemple. També es podria impulsar a partir d’iniciatives exemplificadores per part de l’administració.
En tots els casos, però, es va coincidir que calia que aquesta campanya se sustentés en missatges associats a l’economia, la salut i el benestar, de manera que els canvis que proposi la campanya es visualitzin com a oportunitats per a beneficis personals i col·lectius.
Cada públic necessita canals i interlocutors diferents i adequats a cada col·lectiu, més enllà dels missatges institucionals.
Compartir