Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Persones amb Diversitat Funcional
-
Lleialtat SantsencaCalle de Olzinellas, 31, 08014 BarcelonaBarri de Sants
-
Introdueix la sessió una sintètica presentació de la diagnosi de mobilitat actual, dels reptes a aconseguir (prioritàriament la millora de la qualitat de l’aire). A continuació es duu a terme una dinàmica participativa en grups per recollir la percepció dels assistents de persones amb diversitat funcional i les propostes suggerides. Malgrat que es faciliten dades específiques del col·lectiu al qual s’adreça la sessió es preten que el punt de mira no sigui únicament el dels problemes del col·lectiu sinó que també es faci un abordatge ampli de les necessitats de la ciutadania en l’àmbit de la mobilitat.
La mobilitat intel·ligent ha de ser complementària i no substitutòriaMillorar el disseny de les places de mobilitat reduïda (PMR)Millorar el civisme en biciAugmentar la flota de taxis adaptatsMillorar les màquines expenedores de bitlletsIncorporar càmera de vídeo i sistema braille al sistema d'atenció d'incidènciesIncorporar sistemes visuals/lluminosos per transmetre informació sobre incidènciesIncorporar sistema braille a les baranesResoldre el disseny dels encaminamentsMillorar el sistema per resoldre incidènciesMillorar la megafonia del metroMillorar la megafonia interna dels busosIncorporar sistema d'avís acústic d'arribada del bus a tota la flotaMillorar el sistema GPS d'avís del proper busMillorar l'accessibilitat als busos elèctricsMillorar la nova xarxa ortogonal de busEstendre el sistema NaviLensEn carrers molt amples buscar maneres per fer visible el semàfor del mateix costat on es troba el vianant.Incorporar el sistema acústic a tots els semàforsFer coincidir sempre l'orientació de les rampes i la direcció del pas de vianantsMillorar els encaminaments per a persones invidentsMillorar els encaminaments per a persones invidents arribin sempre fins a façanaSer més estrictes amb el compliment de la normativa de terrasses i obstacles a la via públicaAvançar en una major autonomia a les voreresPosar sempre mobiliari urbà que compleixi normativaTreure motos i bicis de les voreresIncorporar un sistema per resoldre incidències que no sigui només de veu al bicingImplementar un sistema de matriculació de bicicletesIncorporar ambulàncies accessibles per a acompanyants en cadira de rodesAugmentar la freqüència de pas del metroMillorar l'accessibilitat de les marquesines doblesNo posar pilonesPromoure ajudes a la compra de bicicletesTrobar una solució a l'"excés de silenci" dels busos híbridsActa PMU Persones amb diversitat funcionalDescarregar fitxerActa de la sessió Pla de Mobilitat Urbana - Persones amb Diversitat FuncionalActa de la trobada
OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
Objectius i estructura del PMU
INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell
Desenvolupament, sessions previstes
EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell
Objectius, estructura, temàtiques i metodologia
DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES
Per aconseguir generar un debat ric i participatiu, malgrat la complexitat que suposa en termes de comunicació la presència de col·lectius amb discapacitats sensorials diverses, s’ha proposat fer dos subgrups de mida reduïda i obrir debats simultanis.
Alhora, per centrar els debats, s’havia preparat prèviament un llistat dels temes que afecten les persones amb alguna discapacitat funcional i s’havien ordenat els temes segons els modes de desplaçament:
- A peu
- Amb transports públics
- Amb scooters o caminadors
- Amb vehicle privat
Els debats, per tant, s’han estructurat seguint aquests quatre blocs i s’han desenvolupat al llarg de gairebé una hora, durant la qual s’ha fet una diagnosi dels principals problemes i necessitats a resoldre i s’han fet propostes de millora.
POSADA EN COMÚ
Després d’una hora de debat, fem un repàs i posada en comú dels temes tractats.
FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT
Compartir