Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Persones amb Diversitat Funcional

Maig
29
2018
  • Lleialtat Santsenca
    Calle de Olzinellas, 31, 08014 Barcelona
    Barri de Sants
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Calle de Olzinellas, 31, 08014 Barcelona
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Introdueix la sessió una sintètica presentació de la diagnosi de mobilitat actual, dels reptes a aconseguir (prioritàriament la millora de la qualitat de l’aire). A continuació es duu a terme una dinàmica participativa en grups per recollir la percepció dels assistents de persones amb diversitat funcional  i les propostes suggerides. Malgrat que es faciliten dades específiques del col·lectiu al qual s’adreça la sessió es preten que el punt de mira no sigui únicament el dels problemes del col·lectiu sinó que també es faci un abordatge ampli de les necessitats de la ciutadania en l’àmbit de la mobilitat.

La mobilitat intel·ligent ha de ser complementària i no substitutòria
Millorar el disseny de les places de mobilitat reduïda (PMR)
Millorar el civisme en bici
Augmentar la flota de taxis adaptats
Millorar les màquines expenedores de bitllets
Incorporar càmera de vídeo i sistema braille al sistema d'atenció d'incidències
Incorporar sistemes visuals/lluminosos per transmetre informació sobre incidències
Incorporar sistema braille a les baranes
Resoldre el disseny dels encaminaments
Millorar el sistema per resoldre incidències
Millorar la megafonia del metro
Millorar la megafonia interna dels busos
Incorporar sistema d'avís acústic d'arribada del bus a tota la flota
Millorar el sistema GPS d'avís del proper bus
Millorar l'accessibilitat als busos elèctrics
Millorar la nova xarxa ortogonal de bus
Estendre el sistema NaviLens
En carrers molt amples buscar maneres per fer visible el semàfor del mateix costat on es troba el vianant.
Incorporar el sistema acústic a tots els semàfors
Fer coincidir sempre l'orientació de les rampes i la direcció del pas de vianants
Millorar els encaminaments per a persones invidents
Millorar els encaminaments per a persones invidents arribin sempre fins a façana
Ser més estrictes amb el compliment de la normativa de terrasses i obstacles a la via pública
Avançar en una major autonomia a les voreres
Posar sempre mobiliari urbà que compleixi normativa
Treure motos i bicis de les voreres
Incorporar un sistema per resoldre incidències que no sigui només de veu al bicing
Implementar un sistema de matriculació de bicicletes
Incorporar ambulàncies accessibles per a acompanyants en cadira de rodes
Augmentar la freqüència de pas del metro
Millorar l'accessibilitat de les marquesines dobles
No posar pilones
Promoure ajudes a la compra de bicicletes
Trobar una solució a l'"excés de silenci" dels busos híbrids
Acta PMU Persones amb diversitat funcional
Acta de la sessió Pla de Mobilitat Urbana - Persones amb Diversitat Funcional
Descarregar fitxer

Acta de la trobada

OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona

EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona

Objectius i estructura del PMU

INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell

Desenvolupament, sessions previstes

EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell

Objectius, estructura, temàtiques i metodologia


DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES

Per aconseguir generar un debat ric i participatiu, malgrat la complexitat que suposa en termes de comunicació la presència de col·lectius amb discapacitats sensorials diverses, s’ha proposat fer dos subgrups de mida reduïda i obrir debats simultanis.

Alhora, per centrar els debats, s’havia preparat prèviament un llistat dels temes que afecten les persones amb alguna discapacitat funcional i s’havien ordenat els temes segons els modes de desplaçament:

           - A peu

           - Amb transports públics

           - Amb scooters o caminadors

           - Amb vehicle privat

Els debats, per tant, s’han estructurat seguint aquests quatre blocs i s’han desenvolupat al llarg de gairebé una hora, durant la qual s’ha fet una diagnosi dels principals problemes i necessitats a resoldre i s’han fet propostes de millora.

POSADA EN COMÚ

Després d’una hora de debat, fem un repàs i posada en comú dels temes tractats.

FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir