Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Gènere
-
Sala Ciutat, Ajuntament de BarcelonaPlaça Sant Jaume, 1 Barcelona
-
Introdueix la sessió una sintètica presentació de la diagnosi de mobilitat actual i dels reptes a aconseguir com per exemple la millora de la qualitat de l’aire). A continuació es duu a terme una dinàmica participativa en grups per recollir la percepció dels assistents (majoritàriament dones i presència del col·lectiu LGTBI). Malgrat que es faciliten dades específiques de la mobilitat de les dones es preten que el punt de mira no sigui únicament el dels problemes del col·lectiu sinó que també es faci un abordatge ampli de les necessitats de la ciutadania en l’àmbit de la mobilitat.
Fomentar el comerç local vers comerç onlineIntroduir mesures per reduir l’ús del vehicle privatPensar el disseny dels autobusos segons accessibilitat i seguretatExemple d’hàbits sostenibles des del propi ajuntamentRestriccions horàries per a la distribució de mercaderiesAplicar mesures radicals per aconseguir objectius de reducció de vehiclesPromoció d’educació ambiental i conscienciació dels problemes actualsDonar impuls a iniciatives de vehicle compartitRepensar sistema tarifari d’aparcaments municipalsControls als accessos del transport públicSenyalística no sexistaMillora dels canals de comunicació per emergènciesAugmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pasEstudiar i ajustar les tarifes segons un principi de justícia de gènereIncorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMUSistema d'entrada i sortida al busCanviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalumsMàquines de venda de tiquets a les parades d'autobúsBusos articulats i freqüència de pas adaptades a l’ocupacióServei de bus a demanda amb actuació contra agressions masclistesRevisió freqüent de l'adequació de la xarxa a la ciutadaniaPromoció del Bicing elèctricAmpliar la zona del BicingAmpliar temps d’ús del BicingMillora del manteniment del BicingAmpliar els aparcaments de bicis segursMillora de la senyalització al paviment del carril biciSubobjectiu a mobilitat segura sobre els elements urbansDiagnòstic de l’ús de la bicicleta amb perspectiva de gènereDiagnosi de l’accidentalitat amb perspectiva de gènereRestriccions de pas als vehicles davant les escoles en hores d’entrada i sortidaMillorar la visibilitat als carrersReduir la percepció d'inseguretat al carrerFomentar educació viària i cívicaPlanificar segons hàbits de mobilitatMillorar la qualitat de l’espai públicMillorar la qualitat material de l’espai urbà per a una mobilitat segura, accessible i confortableMillorar el civisme en biciMillorar la nova xarxa ortogonal de busTramvia.Transport públic 100% elèctricIncrementar les parades de taxisControlar la temperatura a les estacionsÚs dels ferrocarrils no privatiuMillora de la col·locació i del disseny dels ascensorsEvitar llocs de transbord foscos i insegursMillora del bus de barriSistema tarifari del Bicing amb perspectiva de gènerePrendre mesures per mantenir la cohesió social dels barris.Impulsar camins escolarsImplementar un sistema de matriculació de bicicletesPrioritzar la bicicleta en la planificació urbanaAmpliar les voreresPensar la T-verda en l’àmbit familiarReduir cotxes amb aspiracions realistesActa PMU GènereDescarregar fitxerActa de la sessió Pla de Mobilitat Urbana- GènereActa de la trobada
OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona
Objectius i estructura del PMU
INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell
Desenvolupament, sessions previstes
EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell
Objectius, estructura, temàtiques i metodologia
DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES
Per aconseguir generar un debat ric i participatiu, que permeti que tothom se senti còmode per dir la seva i que, alhora, vagi més enllà de les inquietuds i vivències individuals dels participants es proposa la dinàmica world cafè.
S’organitzen 3 taules. A cada una d’elles hi ha una persona facilitadora. A cada taula es tracten diferents modes de transport:
A peu i en bici
Transport públic
Vehicle privat i Mercaderies
En tandes de 20 minuts, les persones participants de cada taula debaten el tema i s’apunten en fulls les problemàtiques detectades i les propostes.
Passat el temps, la gent canvia de taula aleatòriament, l’objectiu és que les persones participants es barregin.
Al començament de cada nova taula, la persona facilitadora fa un resum d’allò que s’ha parlat a la tanda anterior amb l’objectiu de no repetir qüestions i afegir-ne de noves o enriquir les que ja han sortit.
FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT
Compartir