Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Inclòs a Tramvia.

Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Gènere

Juliol
03
2018
  • Sala Ciutat, Ajuntament de Barcelona
    Plaça Sant Jaume, 1 Barcelona
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Plaça Sant Jaume, 1 Barcelona
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Introdueix la sessió una sintètica presentació de la diagnosi de mobilitat actual i dels reptes a aconseguir com per exemple la millora de la qualitat de l’aire). A continuació es duu a terme una dinàmica participativa en grups per recollir la percepció dels assistents (majoritàriament dones i presència del col·lectiu LGTBI). Malgrat que es faciliten dades específiques de la mobilitat de les dones es preten que el punt de mira no sigui únicament el dels problemes del col·lectiu sinó que també es faci un abordatge ampli de les necessitats de la ciutadania en l’àmbit de la mobilitat.

Fomentar el comerç local vers comerç online
Introduir mesures per reduir l’ús del vehicle privat
Pensar el disseny dels autobusos segons accessibilitat i seguretat
Exemple d’hàbits sostenibles des del propi ajuntament
Restriccions horàries per a la distribució de mercaderies
Aplicar mesures radicals per aconseguir objectius de reducció de vehicles
Promoció d’educació ambiental i conscienciació dels problemes actuals
Donar impuls a iniciatives de vehicle compartit
Repensar sistema tarifari d’aparcaments municipals
Controls als accessos del transport públic
Senyalística no sexista
Millora dels canals de comunicació per emergències
Augmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pas
Estudiar i ajustar les tarifes segons un principi de justícia de gènere
Incorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMU
Sistema d'entrada i sortida al bus
Canviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalums
Màquines de venda de tiquets a les parades d'autobús
Busos articulats i freqüència de pas adaptades a l’ocupació
Servei de bus a demanda amb actuació contra agressions masclistes
Revisió freqüent de l'adequació de la xarxa a la ciutadania
Promoció del Bicing elèctric
Ampliar la zona del Bicing
Ampliar temps d’ús del Bicing
Millora del manteniment del Bicing
Ampliar els aparcaments de bicis segurs
Millora de la senyalització al paviment del carril bici
Subobjectiu a mobilitat segura sobre els elements urbans
Diagnòstic de l’ús de la bicicleta amb perspectiva de gènere
Diagnosi de l’accidentalitat amb perspectiva de gènere
Restriccions de pas als vehicles davant les escoles en hores d’entrada i sortida
Millorar la visibilitat als carrers
Reduir la percepció d'inseguretat al carrer
Fomentar educació viària i cívica
Planificar segons hàbits de mobilitat
Millorar la qualitat de l’espai públic
Millorar la qualitat material de l’espai urbà per a una mobilitat segura, accessible i confortable
Millorar el civisme en bici
Millorar la nova xarxa ortogonal de bus
Tramvia.
Transport públic 100% elèctric
Incrementar les parades de taxis
Controlar la temperatura a les estacions
Ús dels ferrocarrils no privatiu
Millora de la col·locació i del disseny dels ascensors
Evitar llocs de transbord foscos i insegurs
Millora del bus de barri
Sistema tarifari del Bicing amb perspectiva de gènere
Prendre mesures per mantenir la cohesió social dels barris.
Impulsar camins escolars
Implementar un sistema de matriculació de bicicletes
Prioritzar la bicicleta en la planificació urbana
Ampliar les voreres
Pensar la T-verda en l’àmbit familiar
Reduir cotxes amb aspiracions realistes
Acta PMU Gènere
Acta de la sessió Pla de Mobilitat Urbana- Gènere
Descarregar fitxer

Acta de la trobada

OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona

EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona

Objectius i estructura del PMU

INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell

Desenvolupament, sessions previstes

EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell

Objectius, estructura, temàtiques i metodologia


DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES

Per aconseguir generar un debat ric i participatiu, que permeti que tothom se senti còmode per dir la seva i que, alhora, vagi més enllà de les inquietuds i vivències individuals dels participants es proposa la dinàmica world cafè.

S’organitzen 3 taules. A cada una d’elles hi ha una persona facilitadora. A cada taula es tracten diferents modes de transport:

  • A peu i en bici

  • Transport públic

  • Vehicle privat i Mercaderies


En tandes de 20 minuts, les persones participants de cada taula debaten el tema i s’apunten en fulls les problemàtiques detectades i les propostes.

Passat el temps, la gent canvia de taula aleatòriament, l’objectiu és que les persones participants es barregin.

Al començament de cada nova taula, la persona facilitadora fa un resum d’allò que s’ha parlat a la tanda anterior amb l’objectiu de no repetir qüestions i afegir-ne de noves o enriquir les que ja han sortit.


FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir