Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Sessió Pla de Mobilitat Urbana- Género

julio
03
2018
  • Sede de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona
    Plaça Sant Jaume, 1 Barcelona
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Plaça Sant Jaume, 1 Barcelona
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

Introduce la sesión un sintética presentación del diagnóstico de la movilidad actual, de los retos por conseguir (prioritariamente la mejora de la calidad del aire). A continuación se lleva a cabo una dinámica participativa en grupos para recoger la percepción de los asistentes (en la mayoría mujeres y presencia del colectivo LGTBI). A pesar de que se facilitan los datos específicos de la movilidad de las mujeres se pretende que el punto de mira no sea únicamente el de los problemas del colectivo sino que también se desarrolle un enfoque amplio de las necesidades de la ciudadanía en el ámbito de la movilidad.

Fomentar el comerç local vers comerç online
Introduir mesures per reduir l’ús del vehicle privat
Pensar el disseny dels autobusos segons accessibilitat i seguretat
Exemple d’hàbits sostenibles des del propi ajuntament
Restriccions horàries per a la distribució de mercaderies
Aplicar mesures radicals per aconseguir objectius de reducció de vehicles
Promoció d’educació ambiental i conscienciació dels problemes actuals
Donar impuls a iniciatives de vehicle compartit
Repensar sistema tarifari d’aparcaments municipals
Controls als accessos del transport públic
Senyalística no sexista
Millora dels canals de comunicació per emergències
Augmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pas
Estudiar i ajustar les tarifes segons un principi de justícia de gènere
Incorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMU
Sistema d'entrada i sortida al bus
Canviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalums
Màquines de venda de tiquets a les parades d'autobús
Busos articulats i freqüència de pas adaptades a l’ocupació
Servei de bus a demanda amb actuació contra agressions masclistes
Revisió freqüent de l'adequació de la xarxa a la ciutadania
Promoció del Bicing elèctric
Ampliar la zona del Bicing
Ampliar temps d’ús del Bicing
Millora del manteniment del Bicing
Ampliar els aparcaments de bicis segurs
Millora de la senyalització al paviment del carril bici
Subobjectiu a mobilitat segura sobre els elements urbans
Diagnòstic de l’ús de la bicicleta amb perspectiva de gènere
Diagnosi de l’accidentalitat amb perspectiva de gènere
Restriccions de pas als vehicles davant les escoles en hores d’entrada i sortida
Millorar la visibilitat als carrers
Reduir la percepció d'inseguretat al carrer
Fomentar educació viària i cívica
Planificar segons hàbits de mobilitat
Millorar la qualitat de l’espai públic
Millorar la qualitat material de l’espai urbà per a una mobilitat segura, accessible i confortable
Millorar el civisme en bici
Millorar la nova xarxa ortogonal de bus
Tramvia.
Transport públic 100% elèctric
Incrementar les parades de taxis
Controlar la temperatura a les estacions
Ús dels ferrocarrils no privatiu
Millora de la col·locació i del disseny dels ascensors
Evitar llocs de transbord foscos i insegurs
Millora del bus de barri
Sistema tarifari del Bicing amb perspectiva de gènere
Prendre mesures per mantenir la cohesió social dels barris.
Impulsar camins escolars
Implementar un sistema de matriculació de bicicletes
Prioritzar la bicicleta en la planificació urbana
Ampliar les voreres
Pensar la T-verda en l’àmbit familiar
Reduir cotxes amb aspiracions realistes
Acta PMU Género
Acta de la sesión Pla de Mobilitat Urbana- Género
Descargar archivo

Acta del encuentro

APERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona

EXPOSICIÓN TÉCNICA PMU. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona

Objetivos y estructura del PMU

INTRODUCCIÓN PROCESO PARTICIPATIU DEL PMU. El globus vermell

Desarrollo, sesiones previstas

EXPLICACIÓN DE LA SESIÓN. El globus vermell

Objetivos, estructura, temáticas y metodología


DEBATE GENERAL: DIAGNOSIS + PROPUESTAS

Para conseguir generar un debat rico y participativo, que permita que todas las personas participantes que sientan cómodas para decir su opinión y que, a su vez, vaya más allá de las inquietudes y vivencias individuales, se propone la dinámica world cafè.

Se organizan 3 mesas. En cada una de ellas hay una persona facilitadora. En cada mesa se tratan diferentes modos de transporte:

  • A pie y en bici

  • Transporte público

  • Vehículo privado y mercaderías


En tandas de 20 minutos, las personas participantes de cada mesa debaten el tema y se apuntan las problemáticas detectadas y las propuestas.

Pasado el tiempo, la gente cambia de mesa aleatoriamente. El objetivo es que las personas participantes se mezclen.

Al comienzo de cada nueva mesa, la persona facilitadora hace un resumen de lo que se ha hablado en la tanda anterior con el objetivo de no repetir cuestiones y añadir nuevas o enriquecer aquellas que ya habían salido.


FINAL: AGRADECIMIENTOS Y CIERRE

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir