Procés participatiu PMU: la mobilitat a la vida quotidiana i professional
-
Centre Cívic Pati LlimonaCarrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
-
La mobilitat en la nostra vida quotidiana és un factor fonamental. En els nostres desplaçaments diaris, ja siguin per feina, estudi, oci, acompanyament i cura d’altres persones, cal garantir que la mobilitat de la ciutat respon de forma eficient a diferents aspectes: accessibilitat, comoditat, benestar, etc. i que tots els modes de transport conviuen en harmonia.
Temes generals de la sessió:
Millorar l'experiència d'anar a peu
Transport públic
Bici / Bicing
Distribució urbana de mercaderies (DUM)
Accessibilitat
Civisme
Repensar el sistema d'etiquetatge ambientalRegular l'ús de l'espai que fa la DUMAmpliar la xarxa de carrils VAOPotenciar l'ús de les places d'aparcament situades a l'entrada de la ciutatAvantatges en l'aparcament per a cotxes compartitsBicicletes amb assegurança i permís de conducció per a quan?Fer les tarifes més assequiblesFomentar el comerç local vers comerç onlineIntroduir mesures per reduir l’ús del vehicle privatAugmentar el temps dels semàfors pels vianants als encreuamentsControlar i advertir els vehicles sorollososRegular les empreses privades de vehicle compartitImplantar un sistema tarifari més equitatiuMillora de l’accessibilitat i confort dels transport públic i estacionsRestriccions horàries per a la distribució de mercaderiesRepensar sistema tarifari d’aparcaments municipalsAugmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pasIncorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMUCanviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalumsFomentar educació viària i cívicaÀrees de Proximitat.Reduir la mida dels vehicles de distribució que entren a la ciutatAfavorir transport públic interurbà.Obrir el tram central de la L9Prioritzar la bicicleta en la planificació urbanaAmpliar les voreresCompartir, difondre i generar debat crític sobre mobilitat des de l'AjuntamentApujar l'àrea verda i blava i reduir les places d'aparcament en superfícieDissenyar parades i estacions intel·ligentsPeatge urbà d'accés a la ciutatMètodes de DUM.Presentació sessió 1Descarregar fitxerSessió "Mobilitat a la vida quotidiana i professional"Acta sessió 1Descarregar fitxerSessió "Mobilitat a la vida quotidiana i professional"Acta de la trobada
ENQUESTA "Com has arribat fins aquí?"
15 minuts. En el moment d’entrar a la sala cada participant havia de respondre una enquesta, que va servir per calcular la quantitat de CO2 que havia emès cada participant per arribar fins allà i establir comparatives per generar consciència sobre la contaminació que provoquen els desplaçaments. Els resultats es van descobrir al final de la sessió i van ser els següents:
42 persones van respondre l'enquesta —també van fer-ho algunes persones de l'organització—, la majoria venia d'altres districtes de la ciutat i algunes van arribar amb més d'un mode de transport:
- 13 ho van fer a peu,
- 9, en bicicleta i 2, en monocicle elèctric,
- 11, en transport públic i
- 7, en vehicle privat
Per fer aquests desplaçaments es va emetre aproximadament 18,04 Kg de CO2, que equivaldria a 270 dies d'energia d'una bombeta encesa i es necessitaria 395 arbres per absorbir en un dia aquest diòxid de carboni emès.
OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.
5 minuts. Explicació del PMU com a document que regirà les directrius de mobilitat dels futurs anys.
INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. Carme Ruiz Querol. Àrea d'Ecologia Urbana, Ajuntament de Barcelona.
5 minuts. Explicació del desenvolupament del procés participatiu del PMU, de les sessions passades i de les previstes.
EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU ADAPTADA AL TEMA DE LA SESSIÓ. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.
10 minuts. Objectius i estructura del PMU.
EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell
5 minuts. Objectius, estructura, temàtiques i metodologia.
DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES
60 minuts. Es van organitzar 4 subgrups de 10 persones/grup aprox. El primer grup parlava de la mobilitat a peu i en bicicleta; el segon, de la mobilitat en transport públic; el tercer, de la mobilitat relacionada amb la distribució urbana de mercaderies; i el quart, de la mobilitat en vehicle privat. Al cap de 30 minuts es va fer un canvi de taula per a què els participants intervinguessin en un debat diferent i es va donar l'opció de què deixessin per escrit aportacions a les taules on, per la durada de la sessió, no havien pogut ser presents.
POSADA EN COMÚ
20 minuts. Després d’una hora de debat, es va fer un repàs i una posada en comú dels temes tractats.
FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT
Compartir