Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Inclòs a Mètodes de DUM.

Procés participatiu PMU: la mobilitat a la vida quotidiana i professional

Setembre
20
2018
  • Centre Cívic Pati Llimona
    Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

La mobilitat en la nostra vida quotidiana és un factor fonamental. En els nostres desplaçaments diaris, ja siguin per feina, estudi, oci, acompanyament i cura d’altres persones, cal garantir que la mobilitat de la ciutat respon de forma eficient a diferents aspectes: accessibilitat, comoditat, benestar, etc. i que tots els modes de transport conviuen en harmonia.

Temes generals de la sessió:

  • Millorar l'experiència d'anar a peu

  • Transport públic

  • Bici / Bicing

  • Distribució urbana de mercaderies (DUM)

  • Accessibilitat

  • Civisme

Repensar el sistema d'etiquetatge ambiental
Regular l'ús de l'espai que fa la DUM
Ampliar la xarxa de carrils VAO
Potenciar l'ús de les places d'aparcament situades a l'entrada de la ciutat
Avantatges en l'aparcament per a cotxes compartits
Bicicletes amb assegurança i permís de conducció per a quan?
Fer les tarifes més assequibles
Fomentar el comerç local vers comerç online
Introduir mesures per reduir l’ús del vehicle privat
Augmentar el temps dels semàfors pels vianants als encreuaments
Controlar i advertir els vehicles sorollosos
Regular les empreses privades de vehicle compartit
Implantar un sistema tarifari més equitatiu
Millora de l’accessibilitat i confort dels transport públic i estacions
Restriccions horàries per a la distribució de mercaderies
Repensar sistema tarifari d’aparcaments municipals
Augmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pas
Incorporar el terme de “mobilitat de treball de cures” en el PMU
Canviar organització interior d’autobusos per tenir en compte constitucions físiques i embalums
Fomentar educació viària i cívica
Àrees de Proximitat.
Reduir la mida dels vehicles de distribució que entren a la ciutat
Afavorir transport públic interurbà.
Obrir el tram central de la L9
Prioritzar la bicicleta en la planificació urbana
Ampliar les voreres
Compartir, difondre i generar debat crític sobre mobilitat des de l'Ajuntament
Apujar l'àrea verda i blava i reduir les places d'aparcament en superfície
Dissenyar parades i estacions intel·ligents
Peatge urbà d'accés a la ciutat
Mètodes de DUM.
Presentació sessió 1
Sessió "Mobilitat a la vida quotidiana i professional"
Descarregar fitxer
Acta sessió 1
Sessió "Mobilitat a la vida quotidiana i professional"
Descarregar fitxer

Acta de la trobada

ENQUESTA "Com has arribat fins aquí?"

15 minuts. En el moment d’entrar a la sala cada participant havia de respondre una enquesta, que va servir per calcular la quantitat de CO2 que havia emès cada participant per arribar fins allà i establir comparatives per generar consciència sobre la contaminació que provoquen els desplaçaments. Els resultats es van descobrir al final de la sessió i van ser els següents:

42 persones van respondre l'enquesta —també van fer-ho algunes persones de l'organització—, la majoria venia d'altres districtes de la ciutat i algunes van arribar amb més d'un mode de transport:

-    13 ho van fer a peu,

-    9, en bicicleta i 2, en monocicle elèctric,

-    11, en transport públic i

-    7, en vehicle privat

Per fer aquests desplaçaments es va emetre aproximadament 18,04 Kg de CO2, que equivaldria a 270 dies d'energia d'una bombeta encesa i es necessitaria 395 arbres per absorbir en un dia aquest diòxid de carboni emès.

OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.

5 minuts. Explicació del PMU com a document que regirà les directrius de mobilitat dels futurs anys.

INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. Carme Ruiz Querol. Àrea d'Ecologia Urbana, Ajuntament de Barcelona.

5 minuts. Explicació del desenvolupament del procés participatiu del PMU, de les sessions passades i de les previstes.

EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU ADAPTADA AL TEMA DE LA SESSIÓ. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.

10 minuts. Objectius i estructura del PMU.

EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell

5 minuts. Objectius, estructura, temàtiques i metodologia.

DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES

60 minuts. Es van organitzar 4 subgrups de 10 persones/grup aprox. El primer grup parlava de la mobilitat a peu i en bicicleta; el segon, de la mobilitat en transport públic; el tercer, de la mobilitat relacionada amb la distribució urbana de mercaderies; i el quart, de la mobilitat en vehicle privat. Al cap de 30 minuts es va fer un canvi de taula per a què els participants intervinguessin en un debat diferent i es va donar l'opció de què deixessin per escrit aportacions a les taules on, per la durada de la sessió, no havien pogut ser presents.

POSADA EN COMÚ

20 minuts. Després d’una hora de debat, es va fer un repàs i una posada en comú dels temes tractats.

FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir