Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Procés participatiu PMU: l'espai públic i la mobilitat

Octubre
03
2018
  • Espai Jove La Fontana
    Carrer Gran de Gràcia, 190-192, 08012 Barcelona
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer Gran de Gràcia, 190-192, 08012 Barcelona
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Incentivar modes de desplaçament sostenibles com l’anar a peu o en bicicleta a les ciutats, s’aconsegueix, en part, dissenyant espais públics agradables, naturals i segurs. Les superilles, els carrers pacificats, els carrers amables (amb ombra, verd, mobiliari urbà, etc.) fan que els desplaçaments de la ciutadania siguin més confortables i sostenibles.

Temes generals de la sessió:

  • Superilles

  • Plataformes úniques (vorera i calçada al mateix nivell)

  • Reducció del trànsit (peatge urbà, sistema Park&ride)

  • Carrers 30

  • Aparcament

  • Motos en vorera

  • Propostes d'altres usos a l'espai públic

Circulació a les plataformes úniques
Bastides que envaeixin la calçada
Prioritzar l'aparcament de vehicles de dues rodes enfront de l'aparcament per a cotxes
Augmentar i preservar la mobilitat fluïda del transport públic en superfície
Introduir més radars de trànsit a la ciutat
Aparcaments per a bicicletes de diferents mides
Accés de vehicles d'emergències o servei a la gent gran a les Superilles
Donar més veu als ciutadans afectats per una Superilla
Aparcaments de motocicletes de pagament
Limitar la velocitat màxima permesa
Repensar el sistema d'etiquetatge ambiental
Regular l'ús de l'espai que fa la DUM
Potenciar l'ús de les places d'aparcament situades a l'entrada de la ciutat
Introduir mesures per reduir l’ús del vehicle privat
Augmentar el temps dels semàfors pels vianants als encreuaments
Regular les empreses privades de vehicle compartit
Vigilar trànsit al voltant de les superilles
Regular els semàfors prioritzant autobusos
Augmentar el servei de transport públic, millorant sobretot la freqüència de pas
Vehicles eficients
Àrees de Proximitat.
Tramvia.
Treure motos i bicis de les voreres
Mobilitat als barris amb un fort desnivell orogràfic
Eliminar places d'aparcament en superfície
Compartir i difondre entre la ciutadania els beneficis que les obres a l'espai públic tindran a nivell de contaminació, soroll, etc.
Seguretat a les Superilles
Augmentar la visibilitat als passos de vianants
Avantatges per la DUM no contaminant
DUM en funció del gàlib
Restringir el pas de vehicles en alguns carrers en cap de setmana
Mobilitat als centres escolars
Aparcament massiu de bicicletes
Afavorir transport públic interurbà.
Adaptar normativa a la realitat de la bicicleta.
Ampliar les voreres
Millora de la xarxa d'itineraris
Compartir, difondre i generar debat crític sobre mobilitat des de l'Ajuntament
Apujar l'àrea verda i blava i reduir les places d'aparcament en superfície
Peatge urbà d'accés a la ciutat
Apujar el preu de la benzina
Atenció a les especificitats de cada Superilla
Mètodes de DUM.
Presentació sessió 3
Sessió "L'espai públic i la mobilitat"
Descarregar fitxer
Acta sessió 3
Sessió "L'espai públic i la mobilitat"
Descarregar fitxer

Acta de la trobada

DINÀMICA. El globus vermell.

10 minuts. Es van fer una sèrie de preguntes a l’estil concurs als assistents a la sessió per provocar la reflexió i sensibilització respecte diferents temes. Aquests votaven a mà alçada la resposta que creien correcta amb unes targetes vermelles, verdes i grogues que se'ls hi havien entregat prèviament. De manera generalitzada, el grau de coneixement de les qüestions que es van plantejar va ser alt. Les preguntes i respostes formulades van ser les següents:

1)  Quin és el districte que té més superfície dedicada al vianant?

     Sant Martí

     Gràcia

     Ciutat Vella (resposta correcta)

2)  Quina ciutat creus que té més densitat de vehicles?

     Londres

     Barcelona (resposta correcta)

     Madrid

3)  Quin % de l'espai públic està destinat al transport públic (en superfície)?

     3% (resposta correcta)

     12%

     21%

4)  Quin % de l'espai públic està destinat al vehicle privat?

     15%

     32%

     49% (resposta correcta)

5)  Quin és el mode de desplaçament més utilitzat a la ciutat (en superfície)?

     A peu (resposta correcta)

     Transport públic

     Vehicle propi

6)  Els infants més exposats a nivells alts de contaminació experimenten un desenvolupament cognitiu (memòria i atenció) menor al d'infants exposats a menys contaminació. Veritat o fals?

     Veritat (resposta correcta)

     Fals

+info: en zones més contaminades, el desenvolupament és d’un 7% i en zones menys contaminades supera l’11%.

OBERTURA. Álvaro Nicolás Loscos. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.

5 minuts. Explicació del PMU com a document que regirà les directrius de mobilitat dels futurs anys.

INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. Carme Ruiz Querol. Àrea d'Ecologia Urbana, Ajuntament de Barcelona.

5 minuts. Explicació del desenvolupament del procés participatiu del PMU, de les sessions passades i de les previstes.

EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU ADAPTADA AL TEMA DE LA SESSIÓ. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.

10 minuts. Objectius i estructura del PMU.

EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell

5 minuts. Objectius, estructura, temàtiques i metodologia.

DEBAT GENERAL: DIAGNOSI + PROPOSTES

60 minuts. Es van organitzar 3 subgrups de 12 persones/grup aprox., cada grup treballava amb papers de gran format i es va fer un canvi de taula.

El treball sobre papers de gran format o plànols consistia en un tros del plànol de Barcelona que contenia grafiats alguns usos i situacions quotidianes a l'espai públic i havia de servir com a suport per analitzar el model d'espai públic actual i fer-ne propostes de millora. A cada subgrup hi havia teixits urbans diferents: el nucli antic de Gràcia, amb grans illes de carrers pacificats; el teixit de l'Eixample, amb carrers amb alt volum de trànsit i activitat; i la zona propera al Mercat d'Hostafrancs a Sants, amb força carrers comercials, alguns de doble sentit i un alt volum de trànsit.

POSADA EN COMÚ

20 minuts. Després d’una hora de debat, es va fer un repàs i una posada en comú dels temes tractats.

FINAL: AGRAÏMENTS I TANCAMENT

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir