Salta i ves al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Procés participatiu PMU: la tecnologia al servei de la mobilitat

Octubre
10
2018
  • Centre Cívic La Farinera del Clot
    Gran Via de les Corts Catalanes, 837, 08018 Barcelona
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Gran Via de les Corts Catalanes, 837, 08018 Barcelona(Link extern)
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

La tecnologia és una eina que aporta eficiència, sostenibilitat i accessibilitat a la mobilitat diària a les ciutats. Les ciutats intel·ligents o smart city són ciutats dotades de mecanismes basats en les tecnologies de la societat de la informació i la comunicació, enfocats a millorar tant la gestió dels diferents serveis com la qualitat de vida dels seus habitants.

Temes generals de la sessió:

  • Vehicle elèctric

  • Vehicle autònom

  • Vehicle compartit

  • Mobility-as-a-Service (MAAS)

  • T-Mobilitat

  • Aplicacions mòbils (Apps)

  • Tecnologia al servei de les persones amb diversitat funcional

Acta de la trobada

DINÀMICA. El globus vermell.

15 minuts. Mitjançant l'app Mentimeter, es van fer una sèrie de preguntes relacionades amb l'ús de la tecnologia en el dia a dia i la mobilitat dels participants —les respostes a aquestes es poden veure a l'acta de la sessió.

INTRODUCCIÓ PROCÉS PARTICIPATIU DEL PMU. Adrià Gomila. Director de Serveis de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.

10 minuts. Explicació del desenvolupament del procés participatiu del PMU i de les sessions passades.

EXPOSICIÓ TÈCNICA PMU ADAPTADA AL TEMA DE LA SESSIÓ. Eugeni Rico. Àrea de Mobilitat, Ajuntament de Barcelona.

10 minuts. Objectius i estructura del PMU.

EXPLICACIÓ DE LA SESSIÓ. El globus vermell

5 minuts. Objectius, estructura, temàtiques i metodologia.

DEBAT GENERAL

80 minuts. Es van organitzar 2 taules rodones: cada taula estava conduïda per una persona convidada que anava introduint els temes de debat i una persona dinamitzadora que anava prenent nota d'aquests i de les aportacions i dubtes dels participants. Al cap de 40 minuts, les persones convidades i les dinamitzadores van canviar de grup per fer el mateix, repassant primer, els temes sortits a la taula anterior.

Les persones convidades van ser la Carme Fàbregas de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), la qual va parlar de la tecnologia aplicada al transport públic, i la Míriam Plaza, de Barcelona Serveis Municipals (B:SM), qui va exposar qüestions de tecnologia aplicada al vehicle privat.