Es fa una ronda de presentació de les presents, on indiquen també si viuen al barri (o on), la seva circumstància familiar, i si tenen ja algunes expectatives o idees per aportar a Pressupostos Participatius.
A continuació comença una explicació del procés, que pel tarannà del grup anirà desenvolupant-se d’una forma dinàmica, amb preguntes, respostes i recollida de propostes a mesura que la sessió va avançant. De les idees i propostes que van sortint, es va clarificant quines complirien els requisits per ser acceptades dins de pressupostos participatius, i quines no. Un cop s’ha fet un repas a les característiques fonamentals del procés, i han sorgit totes les idees, es fa un repàs al llistat d’idees que han sortit, que són les següents:
Possibles (o probablement possibles):
=> Millorar el local de l’Associació Xera (que és de propietat municipal): instal·lar-hi un espai multi-sensorial, de musico-terapia.
=> Parcs del barri habilitats per a persones amb TEA o altres trastorns, de manera que tinguin espais recollits i segurs.
=> Que escoles públiques com la Lluis Vives, tinguin sales de sensorials.
=> Adaptar les biblioteques perquè hi puguin ser també les persones amb TEA.
=> Adaptar el poliesportiu de l’Espanya Industrial
=> Adaptar la ciutat/ el districte/ el barri amb dispositius que permetin la seguretat i benestar a l’espai públic de les persones amb TEA: per exemple: iconogrames; senyals de semàfor als passos zebra, etc.
=> Crear espais segurs
=> Espais sense sorolls. Crear zones de la ciutat on no hi hagi sorolls.
=> Pisos tutelats: Hi ha una necessitat molt imperiosa de tenir pisos tutelats per als joves…que es van fent grans (i les seves famílies també). Dubte de si pot entrar.
Propostes que no entrarien al procés: Formacions a les escoles sobre les necessitats de persones amb TEA, tenir una escola pública d’educació especial, una aula TEA a les escoles. Civisme.
Així mateix, les participants presents insisteixen en que es transmeti a Districte la queixa compartida sobre l’empresa que gestiona serveis de suport a les seves famílies, subratllant que no tenen professionals amb formació, i que la qualitat dels serveis és realment molt baixa.
A partir de les propostes que van sortir, es va anar reflexionant sobre crear una proposta que unifiqués diverses de les propostes individuals. És la de crear una ruta adaptada al barri per a persones amb TEA. Un circuit, de l’estil dels “camins escolars”, on les famílies i persones afectades puguin anar segures pel carrer, i poder gaudir dels serveis i l’espai públic com altres veïns i veïnes. Això inclouria l’adaptació de semàfors, la senyalització amb iconogrames, l’adaptació d’alguns equipaments, de parcs, la construcció d’un espai sensorial a Xera, i algun altre en un equipament públic.
Seria un circuit de “barri adaptat”, que es considera que podria ser un bon pilot per a, en el futur, poder-lo traslladar a altres barris de la ciutat.