La sessió s’inicia amb una benvinguda per part d’Aspace a totes les persones participants i l’agraïment per la presència.
Seguidament, es fa una ronda de presentació de totes les presents: participants, educadores, i equip de facilitació.
Acabada la ronda, es fa una breu i molt sintètica explicació del que són els pressupostos participatius, els requisits per a les propostes, etc.
A partir d’aquí, i com hi ha coneixement que els participants han treballat anteriorment en propostes per a la sessió, es proposa als participants que vagin explicant les propostes que tenen. Es van dient, comentant i registrant una a una, observant quines podrien entrar al procés i anal·litzant l’impacte que poden tenir per a la comunitat.
Un cop les participants de tots dos grups (Aspace i Hospitalitat) han presentat, argumentat i analitzat totes les propostes, es presenta un resum gràfic d’aquestes, i es proposa als participants que expressin individualment quines de les propostes que han sortit els semblen les més importants. Això ho fan enganxant gomets (en tenen 3 per participant)
Amb el recompte, es visualitza que algunes tenen més vots que d’altres, però que totes han rebut uns quants suports.
Amb això, es recorda a les participants que al febrer hi haurà una fase de priorització, i a l’abril la votació final.
Després d’això, s’agraeix i felicita per la participació, i es demana a les participants que sisplau avaluïn la sessió d’una forma molt visual i senzilla. Moltes participants es mostren molt contentes de com ha anat, i així també es reflecteix a l’avaluació.