A continuació es recullen els resultats del debat:
Organització del Consell de Barri:
· Hi ha acord en que és important que el veïns disposin de més temps per poder expressar les seves opinions, necessitats i propostes. Però això no implica convertir les sessions amb una audiència pública de temes puntuals.
· En aquesta mateixa línia, es destaca que cal dotar de més agilitat les sessions del Consell de Barri, cal evitar la proliferació de comentaris reiteratius que no aporten cap valor o contingut perquè aleshores és difícil avançar.
· És important complir amb l’ordre del dia previst en cada sessió, i per tant, respectar el temps destinat als diferents punts, sinó la sensació és que sempre queden temes pendents i que hi ha punts que no s’aborden, i això genera frustració, especialment si s’ha “perdut el temps” discutint coses sense avançar.
· Per poder conduir la sessió es valora clau la presència d’un/a moderador/a que s’encarregui de donar paraules i conduir la sessió garantint que es compleixen els horaris. Aquesta funció es considera que l’hauria de realitzar un/a tècnic/a municipal, perquè es valora que no és un rol que l’hagi de realitzar ni un polític ni un ciutadà.
Funció de l’Audiència Pública:
· Hi ha acord en que cal mantenir les Audiències Públiques de Districte perquè és un mecanisme que serveix perquè la ciutadania pugui ser escoltada per part dels responsables polítics.
· Però caldria evitar la reproducció de temes que ja s’han parlat extensament en Consells de Barri. És a dir, caldria intentar poder filtrar aquells temes que realment afecten a tot o bona part del Districte, i no només reproduir qüestions que ja s’han parlat en un Consell de Barri, però com la resposta municipal no s’ha produït o no “ha agradat” es torna a portar el tema en un segon espai.
· Diversitat dels espais i canals per fomentar una participació diversa
Els espais on es dur a terme els processos han de ser diversos a fi i efecte d’arribar a diferents col·lectius. Així mateix, s’han d’utilitzar els millors canals per arribar a al ciutadania, en especial, en funció del col·lectiu al què es vulgui arribar. Així podem fer ús de les TIC, taules al carrer, etc.
· Consultes
o Impulsar consultes en base a informació veraç a fi de generar una presa de decisions de qualitat.
o Plantejar consultes per grups específics : joves, gent gran, dones, etc.
o En general, a partir de 16 s’hauria de poder votar en les consultes, a excepció de si és un tema que afecta a la població de menys edat també puguin votar (infants i adolescents).
o Les consultes haurien de tenir límits, com definir unes pautes que obliguin a generar argumentacions, que no anèssin en contra dels drets fonamentals i les llibertats bàsiques dels individus, i per això, l’ent regulador hauria de ser algun consell ciutadà, més tècnics especialitzats, juristes i el defensor del poble o síndic.
o L’escala de la temàtica a tractar faria variar les persones que poden votar. Tot depèn de si fos un tema de barri o un tema que afecta a moltes més persones com pugui ser, per exemple, la contaminació.