El pla té com a objectiu bàsic la modificació del planejament vigent en matèria d’establiments comercials destinats a la venda d’articles de record o souvenirs que es va aprovar definitivament en data 27 de juny de 2008. Aquest pla tenia com a objectiu limitar, en determinats entorns urbans de la ciutat, la presència de noves botigues de souvenirs i records turístics pel seu impacte negatiu en el paisatge urbà i en els entorns urbans d’especial interès cultural. Aquesta normativa es va fer en un moment en què Barcelona feia anys que era una de les principals destinacions turístiques, la qual cosa havia comportat, conseqüentment, el creixement exponencial de comerços destinats principalment a la venda d’articles de record a les zones de la ciutat amb més visitants.
Des d’aleshores, la pressió turística a la ciutat ha seguit augmentant. L’obertura al públic de nous espais, la celebració de grans esdeveniments, les modificacions en l’ordenació de la mobilitat o la previsió de l’increment d’afluència turística com a conseqüència de nous focus d’interès, entre d’altres factors, generen nous recorreguts de turistes que estan comportant distorsions en la convivència i les necessitats existents entre els residents i els visitants dels nous àmbits d’influència.
Per tant, és el marc d’aquest augment progressiu de la pressió del turisme a la ciutat de Barcelona que es planteja engegar la modificació d’aquest planejament.
Compartir